معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: از هزار و ۱۱۲ هکتار سطح زیر کشت این محصول، بیش از ۱۶ هزار تن سیب درختی از باغ‌های نیشابور برداشت می‌شود.

۱۶هزار تن سیب درختی از باغ‌های نیشابور برداشت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی فرهمند راد عنوان کرد: سطح زیرکشت سیب درختی در نیشابور هزار و ۱۱۲ هکتار است که از این میزان، ۱ هزار و ۱۰۰ هکتار بارور و ۱۲ هکتار غیر بارور است.

وی بیان کرد: باوجود بروز سرمای دیررس بهاره در پاره‌ای از باغ‌های سیب که باعث کاهش محصول گردید اما در مجموع تولید شهرستان کاهش محسوسی نداشته است. مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: ارقام کشت شده این محصول در نیشابور شامل سیب قرمز، سیب زرد، عباسی و ارقام بهاره است. فرهمندراد با اشاره به سود کشاورزان از این محصول عنوان کرد: باغداران نیشابور از محل تولید سیب در سال جاری، بالغ بر ۳۱۲ میلیارد ریال سود ناخالص می‌برند.

وی توصیه کرد: باغداران با توجه به مزایای فراوان استفاده از سایبان در باغ‌های سیب مانند کاهش مصرف آب، پیشگیری از خسارت تگرگ، پیشگیری از آفتاب سوختگی و...از این فرآوری جدید استفاده نمایند.

 همچنین از ارقام اصلاح شده استفاده نموده و نهال را از نهالستان‌های مجوز دار تهیه نمایند. تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با کرم سیب با مشاوره کارشناسان پهنه از جمله موارد مورد تآکید است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.