شهردار مشهد با بیان اینکه مصمم هستیم کیفیت زندگی در این مناطق را افزایش دهیم؛ گفت: اگر کیفیت زندگی مردم در مناطق کم‌برخوردار را تغییر دهیم، امنیت آن مناطق تأمین می‌شود علاوه بر آن مردم با آن ساختار خو می‌گیرند.

مصمم هستیم کیفیت زندگی در مناطق کم‌برخوردار را افزایش دهیم

به گزارش قدس آنلاین ، آیین افتتاح فاز 4 بوستان بهار و همچنین پنج بوستان در منطقه 3 مشهد، عصر امروز در پارک بهار مشهد برگزار شد.

مصمم هستیم کیفیت زندگی در مناطق کم‌برخوردار را افزایش دهیم

شهردار مشهد در این مراسم گفت: اگر کیفیت زندگی مردم در مناطق کم‌برخوردار را تغییر دهیم، امنیت آن مناطق تأمین می‌شود علاوه بر آن مردم با آن ساختار خو می‌گیرند.

قاسم تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه مصمم هستیم کیفیت زندگی در این مناطق را افزایش دهیم؛ گفت: امروز 6 بوستان به‌وسعت حدود 90 هزار مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: حدود 140 هزار مترمربع فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار ایجاد کردیم و نوید ایجاد بیشتر از این مقدار را تا پایان سال می‌دهیم.

شهردار مشهد با اشاره به‌حضور بانوان در این بوستان؛ بیان کرد: از معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز درخواست می‌کنیم یک پارک ویژه بانوان در این بوستان نیز افتتاح شود.

تقی‌زاده خامسی یادآور شد: موجب مباهات است که امروز این بوستان‌ها به‌نام حضرت سیدالشهدا(ع) افتتاح می‌شود.

ضرورت تدبیر جدی برای مسأله کم‌آبی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مردم و مستضعفین به‌عنوان صاحبان اصلی کشور به‌دلیل امکان ایجاد توسعه؛ گفت: اعضای شورای اسلامی شهر جبران تفاوت‌ها را درک می‌کنند و مدیران شهرداری نیز به‌دنبال آن هستند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در خصوص اهمیت فضای سبز اظهار کرد: فضای سبز در شهرها علاوه بر جبران کمبود اکسیژن، محیط مفرحی را برای شهر ایجاد می‌کند.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه در یک منطقه کم‌آب زندگی می‌کنیم برای ایجاد سرانه فضای سبز مناسب، شاید بتوان موضوع زمین را حل و فصل کرد، اما برای مسأله کم‌آبی از هم‌اکنون تدبیر جدی شود.

اختصاص 10 درصد از اعتبارات عمرانی برای توسعه فضای سبز در منطقه 3

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: 10 درصد از کل اعتبارات عمرانی در فضای سبز به‌توسعه فضای سبز در منطقه 3 اختصاص یافته است.

خلیل‌الله کاظمی ادامه داد: علاوه بر آن 2 میلیارد و 800 میلیون از اعتبارات دولتی برای این منطقه در نظر گرفته شده که سرجمع این ارقام، عدد مناسبی در جهت توسعه فضای سبز است.

وی با اشاره به وسیع‌تر بودن پارک بهار نسبت به پارک ملت؛ بیان کرد: فاز چهارم این بوستان با 5 هکتار مساحت به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به پنج پهنه معرفی شده بوستان بهار؛ اظهار کرد: یکی از پهنه‌ها، پهنه فرهنگی بوستان بهار است، همچنین مسیر «شادی» و مسیر «ارزش و ورزش» نیز در این بوستان معرفی شده است.

منبع : فارس

انتهای پیام

کاظمی یادآور شد: مسیر «ارزش و ورزش» با وسعت 6 هکتار تا پایان سال جاری در ضلع شرقی این بوستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در کنار بوستان بهار بیشترین مسیرهای مربوط به سیلاب‌ها به منطقه 3 منتقل می‌شود؛ گفت: بدنه‌سازی کال دروی تا سیس‌آباد جزو اولویت‌ها بود و بلافاصله پس از آن احداث پارک خطی در حاشیه کال‌ها در دستورکار قرار گرفت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تشریح کرد: بوستان 2 هکتاری آسمان در شهرک مهرگان و همچنین بوستان رسالت شمالی در حاشیه خیابان رسالت نیز احداث شده است.

فضاهای سبز و پارک‌ها، از جنبه‌های نشاط و آبادانی در شهرها

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز بیان کرد: یکی از شعارهایی که شورای پنجم شهر مشهد در دوران انتخابات و مدیریت شهری و در کمسیون و جلسات مختلف مطرح کرده بود «شهر آباد و آزاد و بانشاط» بوده است.

محمدحسین ودیعی افزود: یکی از جنبه‌های مختلف نشاط و آبادانی در شهرها و کلانشهرها، فضاهای سبز و پارک‌ها هستند که باعث افزایش روحیه و دارای کارکردهای اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 1397 شهرداری توجه ویژه‌ای به این امر شده؛ ادامه داد: 50 پارک در بودجه سال جاری دیده شده که در همین راستا پنج پارک با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 600 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به دغدغه اعضای شورای شهر مشهد در خصوص توسعه و آبادانی شهر به ویژه در مناطق کم‌برخوردار از جهات مختلف؛ اظهار کرد: بسیاری از ارزش‌ها و آرمان‌ها در مناطق کم‌برخوردار شهر تجلی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.