عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: افرادی که سرکنسولگری ایران در بصره را به آتش کشیدند عامل سیا بودند.

 عاملان به آتش کشیدن سرکنسولگری ایران در بصره عامل "سیا" بودند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آتش‌زدن پرچم کشورمان در فنلاند و آتش‌زدن سرکنسولگری کشورمان در بصره عراق، گفت: وزارت خارجه طبق وظایف ذاتی خود باید پیگیر این موضوعات باشد.

وی با بیان اینکه در آستانه اربعین سرکنسولگری کشورمان در بصره عراق از سوی برخی افراد که وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا سیا هستند به آتش کشیده شد، ادامه داد: افرادی که در این راستا بازداشت شده‌اند اعتراف کرده‌اند که عوامل سازمان سیا بوده‌اند.

نماینده مردم دامغان در مجلس تصریح کرد: پس از به آتش کشیده شدن سرکنسولگری کشورمان در بصره، پرچم کشورمان در فنلاند به آتش کشیده شد که این دو موضوع نشان دهنده این است که استکبار جهانی برای مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی در اقصی نقاط دنیا برنامه‌ریزی‌های مدونی دارد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها برای فرار از شکست‌های که از جبهه مقاومت در سوریه و عراق متحمل شده است به دنبال فرافکنی و ایجاد جو منفی علیه کشورمان هستند، اضافه کرد: امروز ناکارآمدی دولتمردان آمریکا برای  افکار عمومی این کشور محرز شده و  از همین جهت است که کاخ سفید نشینان به دنبال ایجاد جو منفی برضد کشورهای هستند که در تقابل با آنها هستند.

حسن‌بیگی تصریح کرد: قطعاٌ پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود از مسئولان وزارت‌خارجه دعوت می‌شود تا با حضور در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درباره اتفاقاتی که در چند روز اخیر رخ داده توضیحاتی به نمایندگان ارائه کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.