منابع دیپلماتیک فاش کردند ­دولت سعودی سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است.

رژیم صهیونیستی، آل‌سعود را به «گنبد آهنین» مجهز کرده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه خبری اینترنتی الخلیج آنلاین با اشاره به نزدیکی روز افزون دولت سعودی و رژیم صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک فاش کرد ریاض سامانه سپر هوایی موسوم به "گنبد آهنین" را از اسرائیل خریداری کرده است.

ناظران و تحلیلگران تأکید می‌کنند که دلیل نزدیکی ریاض به تل آویو، تنها ایران نیست، بلکه عربستان قصد دارد در امور نظامی و انتقال تجربیات در این زمینه و نیز بستن قراردادهای نظامی همانند ابوظبی، با تل آویو ارتباط داشته باشد.

منابع دیپلماتیک بلندپایه در گفتگو با الخلیج آنلاین تأکید کرده اند که روابط دولت سعودی و اسرائیل هم اکنون به سطحی رسیده است که پیش از این هیچ کشور عربی جرأت سخن گفتن از چنین سطح روابطی را با اسرائیل نداشت.

همزمان یک مسئول بلندپایه در ارتش رژیم اشغالگر اسرائیلی در سخنانی در لندن از دو نشست اخیر خود با دو شاهزاده بلند پایه سعودی خبر داده و تصریح کرده است این دو شاهزاده تأکید کرده اند که: «شما اسرائیلی‌ها از این به بعد دشمن ما نیستید.»

منابع دیپلماتیک گفتند انتظار می‌رود قرارداد خرید سامانه گنبد آهنین از اسرائیل، ماه دسامبر امسال اجرا شود و نخستین محموله این سامانه به ریاض برسد. مقامات سعودی قصد دارند این سامانه را در مرز مشترک با یمن مستقر کنند تا از موشک‌های بالستیک انصارالله یمن در امان بمانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.