معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان و فرهنگیان خراسان رضوی تابستان امسال در مسابقات مختلف قرآن، عترت و نماز و همچنین جشنواره فرهنگی و هنری کشور افتخار آفرینی کردند.

موفقیت دانش آموزان و فرهنگیان خراسان رضوی در مسابقات و جشنواره های پرورشی کشور

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مالک اشرفی اظهارداشت: دانش آموزان و فرهنگیان خراسان رضوی هر ساله در برنامه های مختلف حوزه پرورشی در سطح کشور افتخار آفرینی می کنند. امسال نیز در مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان در هر دو بخش مسابقات آوایی و مسابقات پژوهشی دانش آموزان دختر و پسر استان با کسب ۴۵ رتبه برتر مقام اول کشور را از آن خود کردند.

همچنین فرهنگیان خراسان رضوی نیز در مسابقات کشوری ویژه خود رتبه اول را کسب نمودند.

*کسب ۲۰۳ مقام برتر مسابقات فرهنگی و هنری کشور توسط دانش آموزان خراسان رضوی

وی ادامه داد: در مسابقات دانش آموزی فرهنگی و هنری و کرال فرهنگیان نیز رتبه برتر کشور از آن خراسان رضوی شد. در مسابقات کشوری فرهنگی و هنری دانش آموزی که در اردوگاه شهید با هنر تهران برگزار شد در مجموع دانش آموزان دختر و پسر خراسان رضوی با کسب ۲۰۳ رتبه برتر مقام اول کشور را از آن خود کردند. همچنین مرکز مشاوره خراسان رضوی رتبه اول کشوری را از آن خود کرد.

مالک اشرفی گفت: خراسان رضوی هر ساله میزبانی برنامه های مختلف کشوری را برعهده می گیرد امسال نیز در حوزه پرورشی میزبانی اردوی دانش آموزان مناطق مرزی، مسابقات قرآنی دانش آموزان دختر و پسر و همچنین مسابقات قرآنی فرهنگیان کشور را برعهده داشت.

*فعالیت هزار و ۴۷ پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت با شعار هر دانش آموز یک مهارت

وی ادامه داد: آموزش و پرورش خراسان رضوی امسال در بحث پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان با هزار و ۴۷ پایگاه و جذب حدود ۲۲۵ هزار دانش آموز با شعار هر دانش اموز یک مهارت و محوریت حمایت از کالای ایرانی فعالیت خوب و اثر بخشی داشت. البته این تعداد پایگاه پس از ارسال و جمع بندی نهایی قطعا بیشتر خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به کمبود چشم گیر نیروی انسانی در حوزه های مختلف آموزش و پرورش خوشبختانه با توجه به اهمیت حوزه پرورشی پست معاونت پرورشی در مدارس طبق بخشنامه حذف نخواهد شد.

*حذف بخش نامه های غیر ضروری و گزارش های بی مورد در حوزه پرورشی

مالک اشرفی اظهار کرد: یکی از برنامه های جدی معاونت پرورشی در سال تحصیلی آتی حذف بخشنامه های غیر ضروری و کاستن حجم گزارش دهی های معاونین پرورشی و فعال کردن سیستم یک پارچه ایران پرورشی است گزارش دهی و گزارش گیری قسمت های مختلف اداره کل آموزش و پرورش مرتبط با حوزه پرورشی تنها از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: تلاش برای نهادینه سازی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مدارس، ارائه خدمات خاص در اردوگاه ها برای تقویت اردو های دانش آموزی و برنامه ریزی برای نهادینه کردن منش های دوازده گانه سازمان دانش آموزی در بین اعضا پیشتازان توسط مربیان و مدرسان بخشی از برنامه های حوزه پرورشی در سال تحصیلی جدید می باشد. همچنین در سال تحصیلی جدید به جای اینکه ده هزار دانش آموز در مرحله استانی مسابقات فرهنگی و هنری در مشهد حضور پیدا کنند تیم های داوری به شهرستانها اعزام خواهند شد که این امر موجب نهادینه شدن فعالیت ها فرهنگی در شهرستانها نیز می شود.

*لزوم توجه همه عوامل آموزش و پرورش به ساحت های مختلف تعلیم و تربیت

وی گفت: برای نهادینه کردن سند تحول بنیادین در جامعه و آموزش و پرورش باید همه عوامل تعلیم و تربیت اعم از اجرایی و ستادی بپذیرند یک ساحت این سند علمی و تخصصی است و ۵ ساحت دیگر به حوزه پرورشی و تربیت بدنی برمی گردد لذا باید به همان نسبت به ساحت های دیگر توجه شود چه بسا که این ساحت ها بر ساحت علمی نیز اثر فراوانی دارد.

مالک اشرفی افزود: اهمیت ساحت علمی را نمی شود منکر شد ولی اگر ساحت علمی بر سایر ساحت ها سایه بی اندازد با روح سند تحول منافات دارد. صرفا سخن از سند تحول، تحول ایجاد نمی کند. باید در مقام عملی، کلامی و اعتباری اولویت دهی زعمای تعلیم و تربیت به سایر ساحت ها نیز حس شود.

وی اظهار کرد: برای اول مهر همه مدارس با حال و هوای محرم و هفته دفاع مقدس فضا سازی می شود و معاونین و مربیان پرورشی نیز در این خصوص برنامه های متنوعی اجرا خواهند کرد. روز اول مهر نیز مطابق هر سال علاوه بر زنگ مهر، زنگ ایثار و زنگ نماز نیز نواخته خواهد شد.

منبع: پانا
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.