مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به همراه مسئولان شهرستانی با بازدید از پروژه آبخیزداری نخاب احداث این پروژه را کلنگ زنی کردند.

بزرگترین پروژه آبخیزداری بشرویه کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"محمدرضا رفیعی" رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه در نشست برنامه ریزی اجرای پروژه های مشارکتی  که دفتر فرمانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت شهرستان بشرویه در حوزه خشکسالسی گفت:علی‌رغم پدیده خشکی و خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی میزان رواناب ها در شهرستان بشرویه در حد متوسط رو به پایین است ولی از همین میزان هم تنها ۳۰ درصد در سازه های آبخیزداری با حدود ۴ میلیون مترمکعب ذخیره سازی می شود .

وی افزود:اگر طرح‌های آبخیزداری بیشتر اجرا شود قطعاً میزان بیشتری از روان آب‌ها را می توان ذخیره کرد.

رفیعی  با اشاره به اجرای پروژه ها هم گفت: در سال ۹۷ ، تعداد ۶ پروژه آبخیزداری را در دستور کار داریم که در مجموع برای اجرای آنها بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 رفیعی از بزرگترین پروژه آبخیزداری در دشت نخاب خبر داد و گفت: این پروژه با احداث بند خاکی در حوزه دشت نخاب کلنگ‌زنی می‌شود که اعتباری نزدیک و ۸۰۰  میلیون تومان هزینه شده و در مجموع ۳۳ هزار متر مکعب از رواناب های این حوزه را جمع‌آوری می‌کند که بیش از پنج هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تامین بخشی از آب شرب شهرهای بشرویه را  از اهداف اجرای این پروژه بزرگ برشمرد و گفت :از اهداف اصلی اجرای این پروژه  بزرگ آبخیزداری تامین بخشی از آب شرب شهرهای بشرویه و بخش ارسک است که انتظار می رود مسئولین ادارات و در اختیار گذاشتن ماشین آلات برای اجرای هرچه سریعتر این پروژه همکاری بهتری داشته باشند.

گفتنی است مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به همراه مسئولان شهرستانی با بازدید از پروژه آبخیزداری نخاب احداث این پروژه را کلنگ زنی کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.