مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با افتتاح دو پروژه مهم ریلی، ارسال کالا و صادرات از این منطقه شتابی روزافزون خواهد گرفت.

راه اندازی سایت بارانداز ریلی برای افزایش ترانزیت و صادرات منطقه ویژه اقتصادی سرخس

به گزارش قدس آنلاین، احمد صادقی گلمکانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان کرد: با حضور مدیران ارشد سازمان اقتصادی رضوی و تعدادی از مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین مسئولان استانی و شهرستان سرخس، دو پروژه همجوارسازی خط ریل عریض و نرمال و سایت باراندازی و کانتینری این منطقه افتتاح و موجب شتاب بیشتر ارسال کالا و صادرات خواهد شد.
وی ادامه داد: موقعیت ممتاز و استراتژیک این منطقه می طلبد که برنامه‌ریزی اصولی برای استفاده حداکثری از توان و ظرفیت ریلی این منطقه انجام شود.
صادقی گلمکانی با اشاره به تاثیر پروژه‌های مذکور بر افزایش ترانس‌شیپمنت گفت: با افتتاح این دو پروژه توان ترانس‌شیپمنت کالا از عریض به نرمال به میزان چندین برابر افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: همچنین طی مذاکرات صورت گرفته میان منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل ریلی در ایران و آسیای میانه، ظرفیت سایت کانتینری این منطقه را نیز فعال خواهیم کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: با تلاشی که صورت گرفته امیدواریم ظرفیت تخلیه، بارگیری و صادرات کالا از این منطقه را به بالای ۵۰۰ هزار تن در سال آینده برسانیم که این خود باعث ایجاد تحولی عظیم در این نقطه از کشورمان خواهد شد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.