گیلان- گردهمایی بزرگ لبیک یا حسین (ع) همزمان با سراسر کشور در ۱۳ بقعه متبرکه و امام زادگان شاخص استان گیلان برگزار شد.

گردهمایی لبیک یاحسین (ع) در بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گیلان ،مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مراسم لبیک یا حسین (ع) در دومین روز ماه محرم به یاد ورود کاروان ابا عبدالله الحسین با حضور عزاداران حسینی در ۱۳ امام زاده و بقعه متبرکه شاخص استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: همایش بزرگ لبیک یاحسین در رشت مرکز گیلان نیز در حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) برگزار شد که عزاداران حسینی لبیک یاحسین سر داده و با مداحی و نوحه خوانی به عزاداری پرداختند.

وی با بیان این که گردهمایی لبیک یا حسین (ع) از برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است، یادآور شد: این طرح از روز گذشته همزمان با آغاز ماه محرم با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه سیدالشهدا در ۵۱۰ بقعه متبرکه و امام زادگان گیلان آغاز شده است.

علیزاده بیان داشت: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌، مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل، مراسم راهروان زینبی، عزاداری امام سجاد (ع) و همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی و منشور عزت از جمله برنامه های این طرح است که طی روزهای آینده در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان برگزار می شود.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از ۹۰۰ بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.