سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود رژیم صهیونیستی، عربستان و بحرین را در فهرست ۳۸ کشور و حاکمیت ناقض حقوق بشر جهان قرار داد.

رژیم صهیونیستی، عربستان و بحرین در فهرست ۳۸ کشور ناقض حقوق بشر قرار گرفتند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در گزارش سالیانه خود «رژیم صهیونیستی» و ۳۷ کشور را در فهرست ناقضان حقوق بشر و طرف‌های دارای رویه‌های «شرم‌آور» در این زمینه قرار داد. 

گزارش سالانه «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد به شرح  رویه‌های رژیم صهیونیستی و ۳۷ کشور در زمینه کشتار، شکنجه و دستگیری‌های خودسرانه پرداخته است. 

گزارش سالانه آنتونیو گوترش همچنین به انتقاد از بد رفتاری‌ها، جاسوسی‌ها، جرم‌انگاری و بدنام کردن قربانیان و مدافعان حقوق بشر را شامل می‌شود.

یکی از دلایل مشاهده نام رژیم غاصب صهیونیستی در این فهرست لغو مجوز اقامت مدیر دیدبان حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی است. تل آویو «عمر شکیر» مدیر دیدبان حقوق بشر و  شهروند آمریکارا  به حمایت از کارزار تحریم‌های ضد اسرائیل متهم کرده است.


عمر شکیر

«آریه درعی» وزیر صهیونیست که حکم اخراج شکیر را  از اسرائیل صادر کرده بود ، مدعی شده بود که  مدیر دیدبان حقوق بشر از حامیان کارزار تحریم رژیم صهیونیستی است.

در جدیدترین گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد در این زمینه آمده است : «جهان به افراد شجاعی که برای احقاق حقوق بشر قیام کردند، کسانی که به درخواست‌ها برای ارائه اطلاعات و تعامل با سازمان ملل پاسخ دادند، مدیون است. مجازات افراد به خاطر تعامل با سازمان ملل متحد اقدامی شرم‌آور است که همه باید برای توقف آن اقدام بیشتری انجام دهند. »

در فهرست منتشر شده از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد نام بحرین، مصر، میانمار، عربستان سعودی، ترکیه، تایلند، مراکش ، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر مشاهده می‌شود.

«آندرو گیلمور» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر که این گزارش را روزهای آینده به شورای حقوق بشر سازمان ملل  ارائه می‌کند، گفت که این گزارش تنها موارد جزئی از کل بود.

وی در این زمینه گفت:  «به طور فزاینده‌ای شاهد موانع حقوقی، سیاسی و دولتی هستیم که برای ترساندن  و ساکت کردن جامعه مدنی استفاده می‌شود.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.