رئیس هیئت اسکی استان البرز گفت: در مسیر توسعه و تجهیز پیست خور، در جاده چالوس با محدودیت های مختلفی روبرو هستیم.

محدودیت های قانونی مانع توسعه پیست اسکی خور شده است/دیزین فعال ترین پیست کشور

علی عمران سولقانی رئیس هیئت اسکی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه محدودیت های قانونی مانع اجرای طرح توسعه  پیست خور و راه اندازی تله کابین در آن شده است گفت: برای استفاده بهتر مردم از طبیعت و منطقه گردشگری خور راه اندازی پیست تله اسکی یا پیست بشقابی نیاز است.

وی افزود: پیست خور در ۲۰ کیلومتری کرج قرار دارد و از نظر موقعیت مکانی به دلیل نزدیکی به شهر کرج برای شهروندان بسیار حائز اهمیت است اما به دلیل محدودیت های قانونی در زمینه توسعه این پیست تا این لحظه موفق به راه اندازی تله کابین در آن نشده ایم.

وی در رابطه با فعالیت های اسکی چمن در نیمه نخست امسال گفت: فدراسیون هماهنگی های لازم را با شرکت توسعه و تجهیزات اماکن ورزشی برای برگزاری مسابقات مختلف و برپایی اردوها در رشته اسکی چمن انجام داده است و کار به خوبی به اجرا درآمده است.

سولقانی تصریح کرد: اردوها و مسابقاتی بین آقایان و بانوان برگزار شده است که در مسابقات جهانی ایتالیا در رده سنی بزرگسالان مهدی سولقانی از البرز در کاپ اروپایی توانست مقام سوم را کسب کند.

رئیس هیئت اسکی البرز با اشاره به اینکه دیزین فعال ترین پیست کشورمحسوب می شود افزود: پیست دیزین را می توان بهترین پیست اسکی در کشور دانست و پیست های بیجار، همدان، اصفهان و اردبیل نیز از شرایط خوبی برخوردار هستند.

سولقانی در رابطه با سیاست های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون اسکی در رابطه با طرح استعداد یابی افزود: در سال گذشته از ورزشکاران در رشته های اسنوبورد، آلپاین، صخره نوردی، چمن و رول اسکی  فرایند استعداد یابی به عمل آمد.

وی در ادامه گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان البرز توانستیم کلاسهای فوق برنامه ای برای پیشرفت در تمام زمینه های ورزشی  در مقاطع نونهالان، خردسالان و نوجوانان برگزار کنیم.

رئیس هیئت اسکی استان البرز در پایان افزود: در شهریور ماه سال جاری میزبان مسابقات رول اسکی کشور بودیم که در این مسابقات و در قسمت پسران اول شدیم و دختران هم توانستند مقام دوم را کسب کنند.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.