در واقع در روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، هزاران نفر از عاشقان اهل بیت(ع) و مکتب حسینی به صورت همزمان در سراسر دنیا آرمان متعالی شیعه و مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) را فریاد می‌زنند.

۵۳۰۰ نقطه از دنیا مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) را فریاد می‌زنند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سربازان کوچک حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در دورترین نقاط ایران و جهان برای اعلام جانبازی در راه حضرت دوست از گهواره‌ها بر می‌خیزند و به ندای هل من ناصر ینصرونی حضرت اباعبدالله(ع) لبیک می‌گویند.
۱۶ سالی می‌شود که مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) محفل بزرگ شیرخوارگان حسینی است و این مراسم فردا در ۵۳۰۰ نقطه از ایران اسلامی و ۴۱ کشور دنیا برگزار می‌شود.
داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در گفت‌ و گوی اختصاصی با «قدس» در این باره می‌گوید: محفل شیرخوارگان حسینی هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم به صورت یکپارچه و همزمان در همه شهرهای ایران و برخی از کشورها برگزار می‌شود. در این روز مادران به همراه کودکان شیرخوار خود در حالی که لباس‌های سبزرنگ به تن کودکان خود می‌کنند و سربندهای یا صاحب‌الزمان(عج) را بر روی سر آن‌ها می‌بندند در این مراسم شرکت می‌کنند.

■ برپایی محفل شیرخوارگان حسینی در ۵۳۰۰ نقطه از دنیا
وی در مورد سابقه برگزاری این مراسم از ابتدا تا کنون اظهار می‌دارد: برای نخستین بار محفل شیرخوارگان حسینی در سال ۱۳۸۲ تنها در شهر تهران برگزار شد و در سال دوم این برنامه به طور همزمان در تهران، مشهد، قم، کربلا و بحرین برگزار شد و هر سال بر شمار شهرها و کشورهایی که میزبان برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی بودند، افزوده شد. امسال هم شانزدهمین سال متوالی است که محفل شیرخوارگان حسینی در ۵۳۰۰ نقطه در داخل ایران و ۴۱ کشور برگزار می‌شود.

■ روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)
به گفته دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با پیگیری‌های صورت گرفته، نخستین جمعه ماه محرم هر سال به عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) ثبت و نامگذاری شده است.
وی ایجاد سؤال در ذهن و زبان تمامی انسان‌ها نسبت به هویت وجودی عاشورا با محوریت شهیدِ شیرخوار کربلا، آشکارسازی نیروی مظلومیت شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) برای نخبگان منابر شیعی، معرفی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به جهانیان به واسطه بی بدیل‌ترین سند حقانیت و مظلومیت ایشان یعنی شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) و زمینه‌ سازی ظهور حضرت منجی را از مهم‌ترین اهداف ایجاد مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) عنوان می‌کند.

■ فریاد مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع)
منافی‌پور با تأکید بر اینکه برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی تنها برپایی یک مراسم روضه و ذکر مصیبت نیست، عنوان می‌کند: در واقع در روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، هزاران نفر از عاشقان اهل بیت(ع) و مکتب حسینی به صورت همزمان در سراسر دنیا آرمان متعالی شیعه و مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) را فریاد می‌زنند.

■ ایجاد حدود ۷۵ کارگاه دوخت لباس 
وی با بیان اینکه از ابتدا تا کنون تمام کودکان شیرخوار با لباس سبزرنگ و پیشانی بند یا صاحب‌الزمان(عج) در محفل شیرخوارگان حسینی حضور داشته‌اند، می‌گوید: امسال حدود ۷۵ کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور افتتاح شده و بیش از ۴۰۰۰ بانو داوطلب طی ۶ ماه کار دوخت و بسته‌بندی این لباس‌ها را انجام دادند.
وی با اشاره به ایجاد کارگاه دوخت لباس در جوار حرم مطهر رضوی با همکاری آستان قدس رضوی عنوان می‌کند: در این کارگاه که در این مدت میزبان صدها خواهر زائر و مجاور و خادم بود، بیش از ۱۱۰ هزار لباس دوخته شد.

■ ارسال لباس برای شیرخوارگان سراسر دنیا
وی با بیان اینکه کارگاه دوخت لباس در تهران متولی تهیه لباس برای شهر تهران و سایر کشورها است، خاطرنشان می‌کند: در برخی از کشورها از جمله شهر نجف اشراف در عراق کارگاه دوخت لباس فعال است و لباس‌ها به صورت رایگان در تمام نقاطی که محفل بزرگ شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود، اهدا می‌گردد.
به گفته این مقام مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) دو برنامه ۱۰ساله را برای خود برنامه‌ریزی کرد. در ۱۰ سال اول به همه استان‌های کشور لباس اهدا می‌شد و در پایان ۱۰ سال در همه استان‌ها کار دوخت لباس انجام می‌شود. همچنین برنامه ما این است که در پایان ۱۰ ساله دوم نیز کشورهایی که میزبان این برنامه هستند، به صورت خودجوش در کشورهایشان کارگاه دوخت لباس داشته باشند.

■ رونمایی از نقشه جامع راهبردی حضرت علی‌اصغر(ع)
وی با بیان اینکه در شانزدهمین دوره برگزاری محفل شیرخوارگان نقشه جامع راهبردی حضرت علی‌اصغر(ع) رونمایی می‌شود، می‌گوید: دکترین مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در سال گذشته رونمایی شد و در این دکترین تأکید شده است؛ کربلا حیات شیعه و حضرت علی‌اصغر(ع) حیات کربلا است که این دکترین به دفتر مقام معظم رهبری نیز تحویل داده شده است.

■ نذرنامه‌ای برای امام زمان(عج)
منافی‌پور تصریح می‌کند: امسال بیش از یک میلیون لباس در کل کشور برای شیرخوارگان حسینی آماده شده است و هزینه تهیه این لباس‌ها تنها از سوی مردم تأمین می‌شود. در کنار لباس‌های سبزرنگی که به کودکان شیرخواره اهدا می‌شود، برگه‌ای با عنوان «نذرنامه» به هشت زبان دنیا؛ فارسی، اردو، سواحلی، انگلیسی، عربی، آذری، ترکی و هوسایی با این مضمون که «یا صاحب‌الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن» داده می‌شود.

■ حرم رضوی؛ میزبان بزرگ‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) تصریح می‌کند: امسال همزمان با نخستین جمعه ماه محرم بزرگ‌ترین‌ تجمع شیرخوارگان حسینی در صحن جامع حرم رضوی برگزار می‌شود و پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۳۰هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.
منافی‌پور با اشاره به فعالیت و هماهنگی‌های‌ برون‌مرزی مجمع جهانی علی‌اصغر(ع) در کشورهایی مانند هند، روسیه، نیجریه و داغستان‌ روسیه، خاطرنشان کرد: مدیریت تحقیقات استراتژیک در مجمع ایجاد شده که در تلاش هستیم با دعوت از نخبگان شیعه و سنی و حتی مسیحیان، این روضه علی‌اصغر(ع) را بیش از پیش گسترش دهیم و امیدواریم در آینده به ۲۱هزار جلسه برسد.
وی با تأکید بر این مطلب که بیش از یک ‌سال برای برگزاری این محفل عظیم برنامه‌ریزی می‌شود، عنوان می‌کند: در اجلاسیه این مجمع که هر ساله همزمان با میلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود بیش از ۱۰۰۰ نفر از نمایندگان مجمع در استان‌ها و شهرهای مختلف حضور دارند و به صورت هدفمند حتی محتواهای سخنرانی و شعارهای این مراسم، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

■ مانع‌تراشی مسئولان مصلای تهران
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در ادامه با گلایه از مسئولان مصلای تهران برای برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی در این مکان می‌گوید: از دو ماه پیش نامه‌هایی مبنی بر در اختیار قرار دادن مصلا برای برگزاری این محفل بزرگ به مسئولان مصلای تهران ارسال شد، ولی متأسفانه به هیچ یک از نامه‌های ارسالی پاسخ داده نشد و مانع برگزاری برنامه مجمع در این مکان شدند.
وی با بیان اینکه برنامه محفل شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران زیر ذره‌بین همه دنیا بویژه دشمنان است، تصریح می‌کند: امسال مصلای تهران نه تنها مانع برگزاری این مراسم توسط مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) شده‌اند بلکه می‌خواهند این برنامه را با تغییراتی برگزار کنند.
وی تغییر نام مراسم از محفل بزرگ شیرخوارگان حسینی به «علمداران کوچک - شیرخوارگان عاشورایی» و تغییر در نوع لباس شیرخوارگان که در تمام دنیا متحدالشکل هستند را از دیگر سنگ‌ اندازی‌های مجمع در برنامه مصلای تهران ذکر می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: چرا نباید همایشی که برای دنیا پیام دارد و کار آکادمیک و تحقیقاتی برای آن انجام شده در یک مکان فرهنگی همچون مصلای تهران برگزار شود. متأسفانه این بدعهدی‌ها و سنگ اندازی‌ها به مجمع جهانی ضربه می‌زند. چه سختی‌هایی که برای برپایی آن در کشورهای حتی غیراسلامی متحمل شده است.
منافی‌پور با بیان اینکه مدیریت مصلای تهران در سه سال اخیر درصدد مانع‌تراشی برای برپا نشدن این همایش عظیم در این مکان بوده است، تأکید می‌کند: امسال مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) به صورت رسمی محفل شیرخوارگان حسینی را یا در مصلای تهران برگزار خواهد کرد یا در غیر این صورت این برنامه را در پایتخت برگزار نخواهیم کرد.

■ واکنش‌های اسرائیل و عربستان
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در بخش پایانی سخنانش به بازتاب جهانی این برنامه در دنیا پرداخت و می‌گوید: اکثر بازتاب‌های جهانی این مراسم طی این سال‌ها از ناحیه صهیونیست‌ها، آمریکا و انگلیس بوده است. در ده‌ها سایت اسرائیلی به زبان‌های مختلف و روزنامه‌های گاردین و هاآرتص واکنش‌های منفی برای برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی صورت گرفته است.
در موضع‌گیری سه دادگاه بین‌المللی از جمله دادگاه لاهه بیانیه‌هایی صادر شد و مراسم شیرخوارگان را موجب رنجش عواطف جامعه اروپایی عنوان کردند. همچنین در عربستان سعودی در کنفرانس تحریف تاریخ عاشورا از سوی دانشگاه محمدبن سعود بیانیه‌ای صادر شد که در آن بیان شده بود؛ «ایّاکم و العالمیه علی‌الاصغر؛ بترسید از اینکه علی‌اصغر جهانی شود.» همچنین انگلیس با برگزاری سلسله همایش‌های هفت گانه که منجر به صدور بیانیه‌ای شد، عنوان کرده است که «عاشورائیان مانع احیا و بقای اندیشه‌های ما خواهند شد».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.