رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن گفت: با توجه به شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در یک سال گذشته مجوزی برای صادرات نمی‌دهیم اما به اندازه نیاز داخل توان تأمین تخم مرغ را داریم.

مجوزی برای صادرات تخم‌مرغ نمی‌دهیم/ تولید تخم‌مرغ به اندازه نیاز داخلی است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در مورد آخرین وضعیت بازار تخم‌مرغ اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش مصرف تخم‌مرغ، اولویت ما تأمین بازار داخلی است و اعلام کرده‌ایم که فعلاً مجوزی برای صادرات تخم‌مرغ نمی‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته به دلیل وقوع آنفلوآنزای پرندگان عملاً صادراتی نداشته‌ایم و از طرف دیگر با توجه به افزایش قیمت گوشت و مرغ تقاضا برای مصرف تخم‌مرغ به عنوان یک منبع پروتئینی بیشتر شده است.

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن در مورد وضعیت تأمین تخم‌مرغ از محل تولید داخل خاطرنشان کرد: فعلاً مصرف سر به سر است یعنی تولید به اندازه نیاز بازار داخلی است.

ترکاشوند همچنین با اشاره به اینکه حضور مرغداری‌های تولیدکننده تخم‌مرغ در برخی استان‌های پرتراکم آن بیشتر شده و در نتیجه آسیب بیشتری دیده‌اند، گفت: این موضوع در دستورکار قرار گرفته و الان برای بسیاری از استان‌ها مانند قم، تهران و البرز که سال گذشته شدیداً درگیر آنفلوانزا شده بودند ضوابط جدیدی تعریف شده که جوجه‌ریزی کمتری بکنند یا جوجه‌ریزی نکنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که قیمت تخم‌مرغ بازهم در سوپرمارکت‌ها روند افزایشی داشته و دانه‌ای ۷۵۰ تومان عرضه می‌شود، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و در پی آن تا حدی افزایش قیمت نهاده‌ها که عمدتاً از محل واردات تأمین می‌شوند این قیمت منطقی؛ است اگرچه اکنون هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری کیلویی ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد که شانه‌ای ۱۶ هزار تومان حدوداً تمام می‌شود و مغازه‌داران با محاسبه سود خود آن را شانه‌ای ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان می‌فروشند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.