گیلان_ نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: مداحان، واعظان و برگزارکنندگان مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید فرهنگ اسلام سیاسی را در هیئات ترویج کنند.

برگزارکنندگان مراسمات عزاداری فرهنگ اسلام سیاسی را ترویج کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: دوری از بی‌بند و باری یکی از مهم‌ترین صفاتی است که افراد برای ازدواج باید داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه ازدواج با فرد بی‌بند و بار سبب می‌شود تا فرزندان ناصالحی در زندگی تربیت شوند افزود: در دین اسلام تاکید فراوانی بر ازدواج نکردن با فرد شرابخوار شده است.

آیت‌الله فلاحتی فرزند دختر را کرامتی از جانب خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: پدران و مادران بنا به سفارش دین اسلام باید دقت کنند که چه کسی را به ازدواج فرزندشان در می‌آورند.

وی با بیان اینکه براساس روایات گناه کردن سبب کمبود میوه شده و مانع نزول برکات می‌شود تصریح کرد: خداوند متعال استغفار و طلب ‌آمرزش را عامل جاری شدن رحمت الهی و افزایش روزی قرار داده است.

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز در گذشت "شهریار" خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم تا فرهنگ و زبان بومی و محلی را حفظ کنیم تا دشمنان نتوانند آن‌ها را از بین ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه امسال فعالیت‌های وهابیت علیه عزاداری سیدالشهدا(ع) بیشتر شده است عنوان داشت: آن‌ها شبهاتی را با هدف تخریب عزاداری امام حسین(ع) در شبکه‌های مجازی منتشر کردند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه وهابیت تلاش می‌کند تا بگوید عزاداری امام حسین(ع) سندیت تاریخی ندارد خاطرنشان کرد: در کتب دینی دلایل بسیار زیادی برای اثبات سندیت ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه روایات فراوانی پیرامون لزوم عزاداری برای سیدالشهدا از قول معصومان وجود دارد اظهار داشت: مراسمات عزاداری سیدالشهدا یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه رشت علت دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران را اقتدار ملت ایران دانست و تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش کشور آذربایجان اعلام کرده است که دانش‌آموزان باید در روز عاشورا به مدرسه بیایند و در غیر این صورت تنبیه می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم تقویت مراسمات عزاداری سیدالشهدا اظهار داشت: روحانیان و خطبا در منابرشان حقایق واقعه عاشورا را بیان کنند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر لزوم جلوگیری از سکولار شدن هیئات مذهبی خاطرنشان کرد: مداحان، واعظان و برگزارکنندگان مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید فرهنگ اسلام سیاسی را در هیئات ترویج کنند.

وی با اعلام اینکه باید یزیدیان زمانه را به مردم معرفی کرد عنوان داشت: مداح و سخنرانی که از انقلاب و ارزش‌های انقلابی سخن نگوید به ارزش‌های انقلابی خیانت کرده است.

امام جمعه رشت با تاکید لزوم برپایی نماز اول وقت ظهر عاشورا تصریح کرد: امیدوار هستم امسال شاهد این نباشیم که هیئات عزاداری در هنگام اذان نیز به عزاداریشان ادامه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه تمامی زنان جامعه ما باید حجاب اسلامی را در مراسمات روزهای عاشورا و تاسوعا به‌طور کامل رعایت کنند افزود: بدحجابی در این ایام حرمت حضرت زینب(س) را می‌شکند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر لزوم حفظ نکات بهداشتی در ایام محرم خاطرنشان کرد: ماموریت آیت‌الله رمضانی نماینده رهبری در آلمان به پایان رسیده است و ما نیز امروز از تلاش‌های وی در راستای معرفی اسلام تقدیر می‌کنیم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.