۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 619748

در روزهای اخیر عکسی به دستمان رسید که در آن مردی را نشان می‌داد که لباس بیمارستانی برتن داشت وسوندی هم به او وصل بود، اما در پیاده‌رو یکی از خیابان‌های مشهد رها شده بود.

ماجرای بیمار رها شده در خیابان

در ادامه توانستیم با یکی از اهالی خیابان حر13 گفت وگو کنیم که او در شرح ماجرا گفت: بر اساس شنیده‌ها یک دستگاه تاکسی بیسیم در مقابل خانه مورد نظر در این خیابان توقف می‌کند وخواستار تحویل گرفتن مرد بیمار از سوی ساکنان خانه می‌شود، اما آن‌ها مدعی می‌شوند این مرد را نمی‌شناسند و در نهایت فرد بیمار در مقابل این خانه رها می‌شود.

به گفته او فردی که همراه بیمار سوار تاکسی بوده از عوامل بیمارستان قائم بوده و به شاهدان گفته خود بیمار این خانه را به عنوان نشانی محل سکونتش اعلام کرده و ما او را برای تحویل به خانواده‌اش آورده‌ایم.

 مدیران بیمارستان چه می گویند؟

با این وصف برای آنکه به واقعیت ماجرا برسیم با روابط عمومی بیمارستان قائم تماس گرفته و خواستار توضیحات آن‌ها شدیم.

طوسی مدیر روابط عمومی بیمارستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این مرد حدود یک هفته قبل به اورژانس منتقل شد و خدمات لازم درمانی به وی داده می‌شود و بر اساس نظر پزشکان مشکل خاصی نداشته و باید ترخیص می‌شد، اما همراهی نداشته و از وی می‌خواهند نشانی یا تلفنی از خانواده‌اش را بدهد.

اما تلفنی که وی مدعی بوده مربوط به مادرش است خاموش بوده؛ بنابراین در بررسی پرونده نشانی در خیابان حر 13 به دست می‌آید که بیمار می‌گوید منزل عمویم می‌باشد که در ادامه کارکنان بخش مددکاری به وسیله یک دستگاه تاکسی بیسیم بیمار را به محل منتقل می‌کنند، اما ساکن این خانه مدعی می‌شود نسبتی با بیمار ندارد. طوسی در ادامه افزود: کارمند مددکاری بیمارستان به منظور پایان دادن به ماجرا با پلیس 110 تماس گرفته و موضوع را مطرح می‌کند که با حضور عوامل کلانتری محل، عموی بیمار ملزم به قبول او می‌شود و با تنظیم صورت جلسه‌ای بیمار تحویل آن‌ها می‌شود.

متأسفانه پس از ترک محل عموی این فرد مجدد او را از خانه بیرون کرده و در پیاده‌رو رها می‌کند و با اورژانس 115 تماس می‌گیرد و عوامل اورژانس هم بر حسب وظیفه ذاتی خود و بی‌خبر از اتفاقات پیش آمده او را به بخش اورژانس بیمارستان قائم منتقل می‌کنند و این فرد اکنون در این محل می‌باشد.

 نمی دانیم چکار کنیم

مدیر روابط عمومی بیمارستان قائم با انتقاد از نبود دستورعملی دقیق در این موارد اظهار داشت: فردی که همراهی ندارد و هیچ نیازی به خدمات پزشکی ندارد و با بودنش در بخش اورژانس یا بستری تنها یک تخت بیمارستانی اشغال می‌شود و بیماران واقعی سرگردان می‌شوند نمی‌دانیم باید به کدام سازمان حمایتی تحویل بدهیم. وی افزود: شاید در گذشته خانواده‌ها برای نپرداختن هزینه بیمارستان به سراغ بیمارانشان نمی‌آمدند، ولی در حال حاضر که تقریباً خدمات رایگان ارائه می‌شود، چرا برای ترخیص بیماران خود مراجعه نمی‌کنند.وی خواستار تصمیم‌گیری جدی متولیان در این موضوع شد و با تأکید مجدد حضور این دسته از بیماران را در بیمارستان‌های دولتی موجب محرومیت بیماران واقعی نیازمند تخت و خدمات درمانی از امکانات بیمارستانی دانست.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.