اولین مدرسه تابستانه خیریه به همت دانشجویان کانون تبسم دردانشگاه علوم پزشکی وارستگان برگزار شد.

یک ابتکار دانشگاهی برای فرزندان بهزیستی

به گزارش خبرنگارما دراین مدرسه تابستانه، دانش آموزان دختر یکی ازخانه‌های مراکز نگهداری فرزندان بهزیستی کلاس‌های علمی و هنری را گذراندند.

مدیرروابط عمومی این دانشگاه درگفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید: با هدف توانمندسازی این دانش آموزان توسط دانشجویان این دانشگاه کلاس‌های کامپیوتر(آموزش ورد و پاورپوینت) و همچنین کلاس‌های هنری چون گلدوزی، دستبند سازی، چرم دوزی و نمد دوزی برگزارشد.

شیما حقانی می‌افزاید: هدف از برگزاری کلاس‌های تابستانی دانش آموزان یکی ازمراکز نگهداری دختران آشنایی و کسب مهارت‌های اولیه در زمینه کامپیوتر و هنر بوده است.

وی خاطر نشان می‌سازد: این دوره آموزشی برای دختران دانش آموز گروه سنی بین ۱۴ الی ۱۸ سال برگزارشد که گروه هدف دراین آموزش گروه سنی در اولویت قرارگرفتند که در آستانه ورود به دبیرستان و دانشگاه هستند و به طور قطع آموزش‌های اولیه کامپیوتررا برای دروسشان وتهیه پاورپوینت برای تحقیقاتشان نیازدارند. وی بااشاره به این نکته که آموزش‌های صنایع دستی و هنری نیزدرراستای توانمند سازی و ایجاد انگیزه اشتغال درکنارتحصیلات نیزبرگزارشد که خوشبختانه مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت. مدیر روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی وارستگان تصریح کرد: در این راستا دانش آموزان امکان حضور در فضای دانشگاه و آشنایی با این محیط را پیدا کردند و همچنین دانشجویان دانشگاه نیزامکان همدلی وآموزش مهارت هایشان به بچه‌های دیگر، برایشان فراهم شد. حالا وارد کلاس مدرسه تابستانه می‌شوم، کناربچه‌های (پرتو مهررضا) می‌نشینم وآن‌ها از آرزوهایشان هنگام یادگیری دریکی از کلاس‌های هنری تابستانی برایم تعریف می‌کنند.

 یادآوری انگیزه‌ها

یکی ازدانش آموزان مشغول درست کردن یک کار هنری چرمی است.۱۸ ساله و مشغول تحصیل در دوره دبیرستان دررشته حسابداری است. او می‌گوید: خوشحالم که شرایط حضورمان دراین دوره از کلاس‌های تابستانی دراین دانشگاه فراهم شده است. در طی این پنج روز علاوه برکلاس‌های کامپیوتر، کلاس‌های هنری را گذراندیم که حس خوب ورود وانگیزه برای اشتغال برای ما یادآورشده است.

 یک فرصت خوب

او که علاقه مند به رشته روان‌شناسی برای ادامه تحصیل دردانشگاه است، می‌افزاید:به اعتقاد من حضور و گذراندن دوره‌های کوتاه آموزشی در دانشگاه، فرصت خوبی برای ما و آشنایی مان درفضای خارج از مدرسه بود.

 مشورت و انتخاب‌ها

یکی دیگرازفرزندان این مؤسسه هم که امسال درکلاس نهم است، می‌گوید: رشته تجربی را برای رشته دبیرستانی انتخاب کردم. چون معدلم بالای ۱۹ بود و با وجود آنکه در تیم فوتسال مدرسه حضور دارم و درآینده هم رشته تربیت بدنی مد نظرم بود، اما با مشورت مشاوربه این نتیجه رسیدم که دررشته علوم تجربی درسم را ادامه دهم و در آینده انتخاب رشته دانشگاهی را مرتبط با علاقه‌ام به ورزش یا رشته‌های پزشکی به آن زمان موکول شود.

 کلاس‌های هنری وعلمی

وی تأکید می‌کند: خوشحالم این دوره آموزشی دردانشگاه برایمان فراهم شد و توانستیم از این کلاس‌ها بهره ببریم. کلاس هایی که هم جنبه علمی داشت و هم کلاس‌های هنری که علاوه برحس خوب انجام کار هنری و تولید محصولات چرمی مثل جا سوییچی، قاب آیینه یا دستنبد و... و. حس خوب کارکردن و توانمند بودن را هم به ما یادآورشد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.