رئیس اداره بهبود کیفیت و ایمنی بیمار بیمارستان قائم(عج) گفت: بر اساس سنجش‌هایی که انجام شده است میزان رضایتمندی مراجعان از بیمارستان حدود ۷۰ درصد است.

رضایت ۷۰ درصدی بیماران از بیمارستان قائم

به گزارش قدس آنلاین، پرستو رباطی اظهار کرد: با توجه به این‌که رضایت‌مندی موضوعی مهم در مراکز درمانی است، رضایت‌مندی را بر اساس شاخص‌ها و عملکرد بیمارستان سنجیدیم که بر اساس آن رضایت‌ مراجعان حدود ۶۸ تا ۷۰ درصدی است.

وی ادامه داد: هم‌چنین میزان رضایت‌مندی از بیمارستان در میان پرسنل و کارکنان بیمارستان حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

رباطی تصریح کرد: برای آن‌که بتوانیم رتبه بیمارستان را از درجه یک به درجه یک عالی برسانیم، باید تلاش بسیار بیش‌تری انجام دهیم چراکه این رتبه رضایتمندی بالای ۸۰ درصد را می‌طلبد. بر این اساس در این مرحله گام‌هایی برداشته شده است. در سال گذشته درجه سیک را در اعتبار سنجی به دست آوردیم و برای رسیدن به یک عالی مستلزم این است که رضایتمندی بالاتری برسانیم.

وی بیان کرد: فعالیت ما در این اداره با توجه به این که بحث اعتباربخشی موضوع مهمی است و یکی از استاندارهای وزارت بهداشت است، ما بر روی استاندارهای اعتباربخشی در بیمارستان کار می‌کنیم و وراد فاز دوم این برنامه شده‌ایم.

رئیس اداره بهبود کیفیت و ایمنی بیمار بیمارستان قائم(عج) افزود: موضوع کمیته‌ها شاخص‌ها و فرآیندها در این دفتر عملیاتی، پایش و ارائه گزارش می‌شود. کمیته بهبود سنجش و پایش داریم و ما تمام موارد و نتایجی ا که از شاخص ها به دست میآوریم در آن کمیته بحث و بررسی می‌کنیم. این کمیته ای است که مدیران اجرایی بیمارستان هم در آن حضور دارند که مطالب در آن‌جا بیان شده و اقدامات اصلاحی و بهبود ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه «استانداری بیمارستانی دارای ۹۰۳ سنجه است»، تصریح کرد: این استاندارها شامل استاندارهای اورژانس و بخش‌ها است که استاندارهای اورژانس تاکنون دو بار پایش شده‌اند. همچنین از ماه آینده پایش کل مجموعه با پایش کل سنجه‌ها بار دیگر انجام می‌شود. رباطی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بازدیدهای ادواری بر اساس استاندار داریم که در حال انجام اقدامات اصلاحی ناشی از آن از طرف خود بیمارستان هستیم.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.