ران پال، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد در سوریه روابط بین آمریکا و القاعده با خصمانه بودن فاصله دارد.

افشاگری عضو سابق نمایندگان آمریکا از رابطه نیروهای آمریکایی با القاعده در سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا و پدر سناتور رند پال، معتقد است که در سوریه روابط بین آمریکا و القاعده با خصمانه بودن فاصله دارد و اعلام کرد اسنادی را در این باره در اختیار دارد.

وی گفت: «به ما گفته می‌شود که حضور آمریکا در سوریه به دلیل ضرورت مبارزه با این گروه است. اما من چنین اعتقادی ندارم. من می‌گویم ما به دلایل دیگر در سوریه حضور داریم تا القاعده پناهگاهی داشته باشد و ما در کنار آن‌ها هستیم.»

ران پال افزود: «در آمریکا چه دموکرات‌ها و چه جمهوری‌خواهان می‌گویند که این گروه ترویستی به آن‌ها در خلاص شدن از شر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه کمک می‌کند.»

وی گفت: «این نخستین بار نیست که آمریکا با القاعده هم پیمان می‌شود و استدلال می‌کند این سود کوتاه مدت برای سیاست خارجی‌اش است.»

به گفته ران پال، آمریکا باید در سیاست خود درباره سوریه تجدیدنظر کند و نیروهای خود را از این کشور فرا بخواند.

این نماینده سابق کنگره آمریکا گفت: «حضور ما در این کشور با منافع ما در ارتباط نیست. اگر من تصمیم‌گیرنده بودم در سریع‌ترین زمان ممکن این کشور را ترک می‌کردم و هرگز نیرویی به آن اعزام نمی‌کردم.»

ران پال اضافه کرد: «اما ترامپ در نهایت تصمیم گرفت حضور نظامی آمریکا را در این کشور افزایش دهد که نشانه اراده واشنگتن برای ائتلاف با طرفی است که نسبت به ایران مواضعی به شدت خصمانه دارد.»

انتقاد نماینده کنگره آمریکا از سیاست دوگانه ترامپ در قبال القاعده
در همین ارتباط، تولسی گابارد، نماینده فعلی کنگره آمریکا، نیز روز گذشته (جمعه) در نطق خود در صحن علنی مجلس نمایندگان با اشاره به سخنرانی ترامپ در هفدهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر، به انتقاد از سیاست دوگانه رئیس‌جمهور آمریکا در قبال تروریسم در آمریکا و سوریه پرداخت.

وی در این رابطه گفت: «سه روز پیش، پرزیدنت ترامپ و معاونش مایک پنس، سخنرانی‌های خوبی درباره حملات یازده سپتامبر انجام دادند و گفتند که با قربانیان حمله القاعده به کشورمان همدردی می‌کنند اما در عین حال، می‌بینیم که آنها به دفاع از 20 الی 40 هزار تروریست وابسته به القاعده و سایر گروه‌های تروریستی برخاسته‌اند که در سوریه (استان ادلب) قرار دارند و روسیه، ایران و دولت دمشق را تهدید می‌کنند که اگر اقدامی علیه این تروریست‌ها انجام دهند، با پاسخ نظامی آمریکا مواجه خواهند شد.»

تولسی گابارد در ادامه با بیان اینکه "چنین رفتاری خیانت به مردم آمریکا و بویژه به قربانیان حملات یازده سپتامبر و خانواده‌های آنهاست"، از کنگره خواست این اقدام دولت ترامپ را محکوم کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه (20 شهریور) در مراسم هفدهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر در پنسیلوانیا ضمن نسبت دادن این حملات به "تروریسم اسلامی رادیکال" گفت به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا هر چه در توان دارد را برای مبارزه با تروریسم انجام خواهد داد اما در عین حال، برای نجات آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه، بارها هشدار داده است که حمله ارتش سوریه به ادلب را به بهانه حمایت از غیرنظامیان تحمل نخواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.