نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان کارتن، کاغذ و مقوای خراسان‌رضوی گفت: وقتی که صنعت بسته‌بندی از جمله تولید کارتن و مقوا فعالیت نداشته باشد سایر صنایع هم نمی‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

صنعت بسته‌بندی خراسان‌رضوی روزگار خوشی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی تیموری نیکنام اظهار داشت: یکی از مواد اولیه اساسی در تولید کارتن، کاغذ و مقوا، ضایعات کارتن‌های قدیمی هستند که به آن‌ها آخال گفته می‌شود. این مواد سابق بر این، از طریق  بازیافت کارتن‌های کالاهای مختلف در داخل تأمین می‌شد اما هم اکنون به علت کاهش تولید، این مواد اولیه هم کاهش داشته و ما مجبور به واردات آنها از کشورهایی مانند عراق و افغانستان هستیم.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان کارتن، کاغذ و مقوای خراسان‌رضوی ادامه داد: محیط زیست تا سه روز قبل مخالف شدید واردات این دسته از ضایعات بود و به همین علت مواد اولیه تأمین نمی‌شد و ادامه فعالیت برای کارخانه‌ها بسیار سخت شده بود اما ظاهرا دوباره اجازه واردات این دسته از کالاها داده شده و در صورت اجرای این مسئله ادامه تولید برای کارتن و مقواسازی‌ها راحت‌تر می‌شود.

تیموری‌نیکنام با اشاره به مورد نیاز بودن بسته‌بندی در همه رسته‌های تولیدی، خاطرنشان کرد: وقتی که صنعت  بسته‌بندی از جمله تولید کارتن و مقوا فعالیت نداشته باشد سایر صنایع هم نمی‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز باید در این حوزه با کارخانه‌های تولید کننده بسته‌بندی همکاری داشته باشند، اظهار داشت: هم‌اکنون بخش زیادی از مواد اولیه کارخانجات در اختیار سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد است که ما با آن‌ها تفاهم داریم تا مواد اولیه را به کارخانه‌های تولید کاغذ و مقوا تحویل دهند اما این مواد هم اکنون دچار برخی از مشکلات هستند.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان کارتن، کاغذ و مقوای خراسان‌رضوی ادامه داد: شهرداری مشهد نظارتی که باید را بر روی این مواد ندارد و ما در آنها بعضا خاک، سنگ و مواد دیگری پیدا می‌کنیم که به دستگاه‌های ما آسیب وارد می‌کند.

تیموری نیکنام تأکید کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد مشکلات زیادی برای سایر صنایع به‌وجود آمده و دیگر صادرات هم نمی‌توانند داشته باشند چراکه ارسال کالاها بدون داشتن بسته‌بندی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.