مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت:اصناف تولیدی از مزایای استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی برخوردار میشوند.

 تفاهم نامه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و شهرداری مشهدبرای انتقال اصناف

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدی زاده گفت: با توجه به رسالتی که داریم و پیروی تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و اتاق اصناف ایران، شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی آمادگی کامل دارد تا حمایت های مختلفی انجام دهد تا صنوف مختلف بخصوص صنوف تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر و توسعه و توانمندی واحدهای صنفی صنعتی روزافزون و دستاوردهای جدیدی داشته باشند.

وی افزود: واحدهای صنفی توانمندی های فراوانی دارند که باید در جهت حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد توسعه فضای کسب و کار در استان بیشتر شناسانده شود و با استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در این مهم تسریع خواهد شد.

مهدی زاده ادامه داد: صنوف برای جابجایی نیازمندی های فراوان از قبیل تغییرکاربری محل های موجود دارند که با ورود به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان می توانند از مزایای استقرار برخوردار شوند.

وی با اشاره به استقرار صنوف چاپ و نشر در شهرک صنعتی توس، عنوان کرد: آمادگی داریم تا با اعلام اتحادیه های ذی ربط واحدهای صنفی، طبق درخواست آنها زون بندی در هر شهرک و ناحیه صنعتی انجام و واحدهای صنفی در آنجا مستقر شوند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: صنوف مختلف با استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می توانند از مزایایی مانند استفاده حداکثری از ظرفیت و امکانات زیربنایی ایجاد شده، کمک به سامان دهی صنوف، جلوگیری از پراکندگی ناموزون و کمک در جهت توزیع متمرکز اصناف، امکان تعامل سریع و آسان با واحدهای صنعتی، مستثنی بودن از قانون شهرداری ها و امکان صدور پروانه ساختمان و پایان کار بصورت رایگان، امکان پذیرش دفترچه های قرارداد شرکت بعنوان وثیقه نزد بانکها و موسسات مالی اعتباری، امکان تخفیف در قیمت مصوب حق بهره برداری شهرک و پرداخت هزینه های مربوطه بصورت نقد و اقساط، امکان احداث واحدهای صنفی بر اساس طرح تیپ مصوب و فاقد محدودیت در تراکم و سطح اشغال بهره مند شوند.

در ادامه این نشست قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد ضمن موافقت با انعقاد این تفاهم نامه گفت: ساماندهی مشاغل اصناف با مشارکت شهرداری نیز انجام می گیرد. ,با حمایت شهرداری مشهد اجرای این تفاهم نامه با قاطعیت انجام خواهد شد.

گفتنی است با توجه به توافق طرفین اتاق اصناف مشهد نیز در این تفاهم نامه برای خروج اصناف از داخل شهر مشهد مشارکت خواهد داشت.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.