همدان -مدیر کل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد بیمه سلامت همگانی برای افراد نیازمند است وانتظار داریم که افرادی که تمکن مالی دارند از بیمه همگانی خارج شوند.

بیمه سلامت همگانی فقط برای افراد نیازمند است افراد متمکن از آن خارج شوند
به گزارش قدس آنلاین سعید فرجی ،مدیرکل بیمه سلامت  استان همدان با اشاره به اینکه در مرداد امسال ۶۳۵۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفتند، گفت: در استان همدان ۱۸۶هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند این درحالیست که در سال قبل بیش از ۲۰۰هزار نفر تحت پوشش بوده‌اند.
  وی بیان کرد: بیمه سلامت همگانی برای افراد نیازمند است و انتظار داریم که افرادی که تمکن مالی دارند از بیمه همگانی خارج شوند.
فرجی با تأکید بر اینکه در صندوق بیمه سلامت همگانی کسانی تحت پوشش قرار می‌گیرند که در آزمون وسع مشخص شود که مستحق استفاده از این بیمه هستند، تصریح کرد: انجام آزمون وسع کاری بسیار سنگین است و فعلا درخواست ما این است که افرادی که تمکن مالی دارند از صندوق بیمه سلامت همگانی خارج شده و در صندوق بیمه ایرانیان عضو شوند.
وی با بیان اینکه در صندوق کارکنان دولت ۱۲۶هزار نفر عضو هستند، افزود: همچنین کل روستائیان استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
فرجی با اشاره به ایجاد میز خدمت در سازمان بیمه سلامت، ادامه داد: اکثر خدمات در میز خدمت ارائه می‌شود و همچنین بیمه‌شدگان می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ درخواست‌ها و شکایات خود را با سازمان در میان بگذارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ میلیارد تومان در ماه هزینه سال ۹۶ این سازمان بوده که ۳۲۷ میلیارد تومان مربوط به هزینه سطح ۲و۳ بوده است.
وی با بیان اینکه عمده‌ترین مطالبه‌گر سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوده است، ادامه داد: ۱۶۰میلیارد تومان مطالبه دانشگاه از سال گذشته باقیمانده بود  که امسال پرداخت شد.
فرجی با تأکید بر اینکه در سالجاری بنا بر این است که پرداخت‌ها به صورت ماهیانه و مرتب انجام شود، گفت: مطالبات داروخانه‌های خصوصی و ۳ماهه اول امسال پزشکان نیز تسویه شده است.
وی درباره پوشش بیمه مراکز ترک اعتیاد، اظهار کرد: در گذشته بحث اعتیاد در تعهد بیمه‌ها نبود اما در چند سال گذشته دولت خواست به نوعی این معضل حل شود بنابراین این وظیفه را به سازمان بیمه سلامت واگذار کرد که البته در اجرا مشکلات متعددی داشت.
وی ادامه داد: مراکز درمان‌نگهدارنده MMT که دارای پزشک و سازوکار نظارتی دانشگاه علوم پزشکی هستند با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند.
فرجی بیان کرد: درسالجاری ۱۸مرکز با سازمان بیمه سلامت قرارداد بسته‌اند وهر مرکزی که درخواست بدهد با هماهنگی نظام پزشکی می‌تواند تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار بگیرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه برای کمپ‌های ترک اعتیاد هیچ تعهدی در سازمان بیمه سلامت نیست، یادآور شد: در مراکز MMT هیچ محدودیتی برای انعقاد قرارداد وجود ندارد.
وی با اشاره به پرداخت ۲۰میلیارد تومان هزینه درملن بیماران‌خاص استان، بیان کرد: در سال گذشته ۲۰میلیارد تومان بابت بیماران خاص استان پرداخت شد که عمده آن مربوط به بیماران ام.اس بوده است.
وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ بیمار خاص در استان همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد:۷۰۰ بیمار ام.اس، ۱۵۰ نفر بیمار هموفیلی، ۸۰ نفر بیمار تالاسمی و ۷۰۰ بیمار کلیوی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
سعید فرجی ادامه داد :همچنین از کسانی که توانایی مالی دارند می خواهیم از صندوق بیمه  ایرانیان  استفاده کنند که حداقل پول خودشان را پرداخت کنند.
منبع ایسنا
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.