ادامه حملات متجاوزان سعودی و جنگ در یمن کار را به جایی رسانده است که کودکان یمنی در روستایی در استان حجه از گرسنگی برگ درخت می‌خورند.

کودکان یمنی برای نجات جان خود، از برگ درختان تغذیه می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کودکان یمنی در روستایی در استان حجه از گرسنگی برگ درخت می خورند. گزارشگر شبکه المنار با اشاره به تصاویر دلخراش کودکان یمنی گفت ساکنان روستای مشرادا در استان حجه یمن دهها سال بود دچار این وضع جنگ زده نشده بودند.

فعالیت بیشتر مراکز و مؤسسات در مشرادا متوقف شده است و متجاوزان سعودی - آمریکایی فقط یک مرکز بهداشتی برای آنان باقی گذاشته‌اند که آن هم فاقد هرگونه امکانات است و از پزشک کودکان، کپسول‌های اکسیژن و حتی برق هم خبری نیست.

گزارشگر با اشاره به تصاویر کودکی که فقط استخوانهایش مانده است گفت گرسنگی و محاصره به حدی رسیده است که قابل تحمل نیست.

کودکان یمنی برای فرار از گرسنگی و قحطی به خوردن برگ درختان روی آورده‌اند+ تصاویر

مکّیة مهدی، رئیس مرکز بهداشتی روستای مشرادا گفت: «این مرکز هفته‌ای حداقل پذیرای 17 مورد است. سوء تغذیه به مرحله وخیمی رسیده است. سوء تغذیه در حد متوسط یا پایین و طبیعی نیست بلکه در حد وخیم است. این نشانه خطر است. گرسنگی در این استان شیوع یافته است.»

کودکان یمنی برای فرار از گرسنگی و قحطی به خوردن برگ درختان روی آورده‌اند+ تصاویر

گزارشگر گفت گرسنگی، بزرگ و کوچک را در محله اسلم در شمال روستای مشرادا از پا انداخته است. محاصره این روستا توسط متجاوزان باعث شده است این روستا از ساده ترین امکانات زندگی محروم شود و مردم آن روزهای سختی را می گذرانند. هر روز مجبورند با شیوه های ابتدایی راه بروند و به دنبال آب باشند و غذایشان نیز برگ نوعی درخت محلی است که هر روز از آن استفاده می کنند تا زنده بمانند.

گزارشگر این شبکه گفت فاجعه انسانی در یمن با ادامه محاصره سعودی آمریکایی طی سه سال گذشته در حال شدت یافتن است تا جاییکه یونیسف زنگ خطر را بار دیگر به صدا درآورده است.

کودکان یمنی برای فرار از گرسنگی و قحطی به خوردن برگ درختان روی آورده‌اند+ تصاویر

یونیسف اعلام کرده است بیش از دو میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه رنج می برند و حدود چهار صد هزار نفر از آنان به سوء تغذیه شدید مبتلا شده‌اند و بیش از یازده میلیون کودک یمنی یعنی حدود هشتاد درصد از جمعیت زیر هجده سال کشور با خطر کمبود غذا و ابتلا به بیماری‌ها در نتیجه حمله به یمن روبرو هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.