مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تدوین سند چشم انداز سینمای استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امید است در آینده نزدیک بتوانیم امکانات اکران فیلم را در تمام مناطق استان بخصوص روستاها گسترش دهیم.

سند چشم انداز سینمای خراسان جنوبی تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،ناصر نبی زاده  شامگاه شنبه در جمع سینماگران استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای توسعه سینما، عدالت فرهنگی را برای هم استانی های عزیزمان فراهم آوریم.

وی ارتقاء شاخص‌های حوزه فیلم و سینما در خراسان جنوبی را ضروری خواند و خواستار برنامه ریزی لازم در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان دارای ٧ سالن سینما مجهز به دستگاههای پخش دیجیتال است  ادامه داد: این  سالن ها به صورت فعال با ظرفیت ١٩٤٠ صندلی در حال اکران فیلمهای روز سینما هستند

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت:با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در جهت بهره برداری از سالن های سینمایی جدید و رفع مشکلات سینماهای غیر فعال و افزایش ظرفیت صندلی برخی از سینماها، این ظرفیت به طور چشمگیر افزایش خواهد یافت.

نبی زاده با اشاره به اینکه هم اکنون بیشتر سالنهای سینمایی فعال در مرکز استان است افزود: تلاشهای بسیاری صورت گرفته که تمام سالن های مجتمع های فرهنگی و هنری در سطح استان به تجهیزات پخش فیلم مجهز شوند و با حمایت از بخش خصوصی سالنهای جدیدی نیز راه اندازی شود.

وی بهسازی فضاهای سینمایی، ارائه تسهیلات مناسب به خانواده ها، اکران به روز و همزمان فیلمها با تهران و تبلیغات مناسب، تولید فیلمهای ارزشی و نه صرفا جشنوارهای را از جمله راهکارهای جذب مخاطبان به سینما عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.