مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی با اشاره به اختلالات در تلفن همراه گفت: برای شهر مقدس مشهد براساس طراحی‌ها و امکان سنجی‌های انجام شده ۷۶ سایت جدید در نظر گرفته شده است که به محض صدور مجوزهای آن‌ها از طرف فاوای شهرداری مشهد نسبت به نصب آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

شهرداری مجوز دهد اختلالات تلفن همراه رفع می‌شود

علی کارگزار افزود: ما از نقاط کور آنتن دهی در نقاط مختلف مشهد اطلاع داریم و برای رفع آن‌ها سایت‌های جدید را نیز طراحی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: حتی تجهیزات مورد نیاز این سایت‌ها نیز با وجود مشکلات ارزی و هزینه‌ای که در این باره در پی داشت خریداری شده است، اما به دودلیل در نصب این سایت‌ها با مشکل روبه رو هستیم.

کارگزار اظهار داشت: مشکل اول مرتبط با شهروندان است که در هر نقطه‌ای که قصد داریم سایت جدیدی را راه اندازی و نصب نماییم، با ممانعت شهروندان روبه رو می‌شویم؛ زیرا آن‌ها گمان می‌کنند که این سایت‌ها مشکلاتی را برای زندگی آن‌ها ایجاد خواهد کرد که با توضیحات کارشناسان شرکت مخابرات مبنی بر اینکه این سایت‌ها تمام استانداردهای لازم را داراست و از این بابت مشکلی متوجه شهروندان نخواهد شد، بتدریج متقاعد  می‌گردند.

وی افزود: مشکل دوم مربوط به صدور مجوزها از سوی سازمان فاوای شهرداری مشهد است که روند صدور مجوزهای آن‌ها بسیار کند می‌باشد و موجب شده است توسعه شبکه اپراتور همراه اول در این شهر با مشکلاتی همراه گردد.

  فرصتی که از دست می‌رود

کارگزار با بیان این مطلب که روند صدور مجوزها در شهر مشهد با تمام شهرهای کشور متفاوت است، ادامه داد: شرکت مخابرات و طبیعتاً اپراتور همراه اول در صورتی که تجهیزات خریداری شده در شهر مشهد مورد استفاده قرار نگیرد، به دلیل نوسان‌های ارزی آن‌ها را در شهرهای دیگر کشور مورد استفاده قرار خواهند داد.

وی اظهار داشت: ما قادر هستیم به محض اینکه مجوز یک سایت صادر شود، در مدت ۴۵ روز آن را نصب و راه اندازی نماییم، از این رو فقط صدور فرآیند طولانی مجوزها مانع نصب این سایت‌ها شده است که امیدواریم فاوای شهرداری مشهد در این باره تمهیداتی را در نظر بگیرد تا شهروندان محترم قادر باشند از خدمات بهتر اپراتورها بهره مند گردند.

گفتنی است در هفته‌های اخیر اختلالات آنتن‌دهی در تلفن‌های همراه در سطح شهر مشهد و استان بسیار افزایش پیدا کرده است و در این باره نیز تاکنون دادستانی استان هشدارهایی را به مدیران اپراتورها در جهت رفع این اختلال‌ها ارائه کرده‌اند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.