خراسان شمالی- مدیران شعب بیمه‌های استان با استاندار خراسان شمالی دیدار کردند که بیمه کردن برخی صنایع بزرگ استان مانند پتروشیمی و کارخانه سیمان بجنورد، فولاد اسفراین و نیروگاه شیروان در تهران از موضوعات مطرح در این دیدار بود.

تمامی شعب بیمه‌هایی که در خراسان شمالی نمایندگی دارند باید فعال شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، استاندار خراسان شمالی در دیدار با مدیران شعب بیمه های استان گفت: تمامی شعب بیمه هایی که در خراسان شمالی نمایندگی دارند باید فعال شوند.

دکتر خباز اظهار داشت: پس از اخذ مجوز ایجاد نمایندگی بیمه،ما به عنوان مدافع حقوق مردم باید پیگیر ایجاد نمایندگی باشیم و برای تحقق این هدف باید رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان طی نامه ای فهرست بیمه های دارای نمایندگی در استان را اعلام کند.

وی در خصوص بیمه کردن برخی صنایع بزرگ استان مانند پتروشیمی و کارخانه سیمان بجنورد، فولاد اسفراین و نیروگاه شیروان در تهران نیز تاکید کرد: در آخرین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب کردیم شرط بهره مندی تولیدکنندگان از تسهیلات استان وجود حساب های مالیاتی، بیمه ای و بانکی آنان در استان است و این موضوع به تمامی بانک های عامل ابلاغ شد تا استعلام این موارد برای پرداخت تسهیلات گرفته شود.

 وی تصریح کرد: تسهیلات دریافتی باید بیمه شوند و باتوجه به ارائه خدمات در استان باید حق بیمه برای شرکت های بیمه استان واریز شود، بنابراین شورای هماهنگی بیمه های استان نامه ای را تنظیم کند تا دستورعمل پرداخت حق بیمه تسهیلات به بیمه های استان در صورت نبود موانع قانونی، به تمامی بانک های عامل ابلاغ شود.

حمایت از صنعت بیمه از دیگر مطالبات اعضای حاضر در این دیدار بود که دکتر خباز خاطرنشان کرد: صدا و سیمای استان برای حضور مدیران برای اعلام برنامه های خود اعلام آمادگی کرده است بنابراین می توانید با بهره مندی از این ظرفیت برای اعلام پتانسیل های حوزه کاری بهره مند شوید و گسترش فرهنگ صنعت بیمه را رقم بزنید.

دکتر خباز افزود: صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته جایگاه بلندی داشته است و امور اقتصادی آن ها با این صنعت رابطه مستقیمی دارد و به اعتقاد بنده گسترش صنعت بیمه در یک کشور نشان دهنده ثبات وضعیت اقتصادی است.

وی ادامه داد: صنعت بیمه در کشور ما قدم های اولیه خود را بر می دارد و در برخی موارد قانون برای گسترش فرهنگ بیمه وارد عرصه شده است اما هنوز هم مردم پس از حوادث طبیعی برای حل مشکلات مالی به بخشداری، فرمانداری و یا استانداری مراجعه می کنند.

وی اشاره داشت: برای گسترش فرهنگ بیمه باید از ظرفیت رسانه ها و به ویژه صدا و سیما و امام جمعه ها بهره مند شویم تا صنعت بیمه در تمامی خانه ها نفوذ کند و کلیه خریدهای ما پیوست بیمه ای داشته باشد که موجب اطمینان خاطر مردم شود.

دکتر خباز تصریح کرد: تاکید بنده بر گسترش فرهنگ بیمه در جامعه است و همچنین معتقد هستم باید با تصویب قوانین درست زمینه رفاه بیشتر مردم را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.