خراسان شمالی- همایش خادمین و دست اندرکاران اربعین حسینی با حضور استاندار خراسان شمالی و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

خادمان اربعین حسینی پرچمداران امام حسین(ع) هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، "محمدرضا خباز" استاندار خراسان شمالی در همایش خادمین و دست اندرکاران اربعین حسینی گفت: خادمان اربعین حسینی پرچمداران امام حسین(ع) هستند لذا این خادمان برگزاری بهتر و باشکوه تر مراسم اربعین امسال را در دستور کار خود قرار دهند.

محمدرضا خباز با بیان این که خدمت به زائران امام حسین (ع) یک توفیق بزرگ الهی است و باید این سعادت را قدر بدانیم، اظهار داشت: خداوند بالاترین عزت را به امام حسین(ع) داد لذا اگر به دنبال عزت هستید باید بدانید تمام عزت دست خداوند است و سایر عزت ها همچون جاه ، مقام و پست زودگذر و فانی هستند.

وی با بیان این نکته که امام حسین(ع) به همه ما آموخت اگر عزت واقعی می خواهید تنها در دست خداوند است، افزود: خداوند ، امام حسین (ع) را به جهت شهادتش عزت ابدی داده است.

دکتر خباز تصریح کرد: تعداد موکب های استان ۳مورد گزارش شده و این در حالیست که این رقم بسیار اندک است لذا می توان برخی هزینه های ایام عاشورا را کسر و برای برگزاری بهتر مراسم اربعین خرج کرد هرچند که مردم استان نیز همیشه به بهترین شکل کمک های قابل توجهی داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد:باید خادمان اربعین حسینی دقت داشته باشند که کشور عراق با سال گذشته بسیار متفاوت تر بوده و نباید موجب رنجیدن آنان شویم و باید به مردم عراق به صراحت بگوییم که ما را به عنوان برادر ، حامی و پشتیبان خود بپذیرند.

در ادامه این همایش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد گفت:اربعین در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه ای دارد زیرا در این عالم هستی تنها برای امام حسین(ع) مراسم اربعین هرساله برگزار می شود.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت:زیباترین کار امام حسین(ع) در کربلا کار رسانه ای بود زیرا در این ایام تمام جوانب نهضت خود را بررسی کرد و صدای مظلومیت را باید به عالم رساند.

وی افزود: اربعین در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نیز نقش اساسی داشت و موجب تقویت و ماندگاری انقلاب اسلامی  و جهل زدایی شد لذا بعد جهانی اربعین حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.