خراسان رضوی به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری رتبه نخست را دارد و مرکز گونه‌های جانوری از لحاظ جمعیت گونه‌های محتلف و پستانداران گیاه‌خوار است.

خراسان رضوی به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری رتبه نخست را دارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا اندرواژ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره محیط زیست بردسکن گفت: خراسان رضوی به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری رتبه نخست را دارد و گونه‌های مختلفی از گربه سانان همچون پلنگ، یوزپلنگ، گربه جنگلی و گربه وحشی در این منطقه دیده شده است.
 
وی  افزود: منطقه حفاظت شده درونه به مساحت ۶۶۷۲۶ هکتار و پناهگاه دشت لاغری به مساحت ۲۶ هزار و ۲۱۴ هکتار، مرکز گونه‌های جانوری از لحاظ جمعیت گونه‌های محتلف و پستانداران گیاه‌خوار است.
 
 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  گفت: بز، قوچ و میش از جمله گیاه‌خواران این منطقه بوده و تنوع خوبی دارد، اما به لحاظ جمعیتی و به‌دلیل خشکسالی‌ها در سال‌های قبل و کمبود مواد غذایی سبب شده که مهاجرت و کاهش زاد و ولد را داشته باشیم.
 
علیرضا اندرواژ  افزود: حضور یوز در این شهرستان به دهه ۵۰ باز می‌گردد و اولین زادآوری یوز در منطقه حفاظت شده درونه مشاهده شده است.
 
وی گفت: شهرستان بردسکن با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست و پتانسیل زیستگاه‌ها از لحاظ تنوع زیستی غنی بوده و از این لحاظ نگاه ویژه‌ای به شهرستان به منظور حفظ و حراست مطلوبتر معطوف است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن تجلیل از همراهی‌های فرمانداری بردسکن با متولیان حفاظت محیط زیست این شهرستان افزود: با حمایت فرماندار و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان، امید می‌رود تحقق اهداف زیست محیطی در منطقه تسهیل گردد.
 
علیرضا اندرواژ  گفت: در بحث مقابله با ریز گردها ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار به شهرستان بردسکن اختصاص پیدا کرده است که عملیات نهال کاری آن نیز اجرا شده است.
 
درادامه این مراسم  با حکم مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی محمد مظلوم پناه به عنوان سرپرست جدید اداره محیط زیست بردسکن معرفی و از زحمات و خدمات مهندس سعید شفیعیان در دوران ۱۱ ماهه مسئولیتش تجلیل به عمل آمد.
 
شفیعیان با حکم مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی به عنوان سرپرست جدید اداره محیط زیست شهرستان خلیل آباد  معرفی شد.
   منبع:باشگاه خبرنگاران

  پایان پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.