گسترش فضای مجازی باعث شده است این روزها مردم برای خرید هرکالا و یا خدماتی ابتدا سری به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بزنند تا شاید درخواست خودشان را با هزینه پایین تری تامین نمایند . یکی از مواردی که مردم در طول زندگی روزمره به آن نیاز پیدا می کنند دریافت تسهیلات از سوی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری می باشد.

مردم فریب سودجویان در فضای مجازی را نخورند

به گزارش قدس آنلاین، اما از ان جا که فرایند دریافت این خدمات همواره با کش و قوس های فراوان همراه است و افراد باید علاوه بر سپرده گذاری  زمان زیادی را نیز صرف کنند باعث می شود سود جویان با استفاده از ابزارهای مختلف و تشویق کننده مردم را ترغیب کنند که برای دریافت وام به سوی انها کوچ نمایند. یکی از این موارد ، تبلیغ در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است. به طور نمونه اگر به نرم افزارهایی نظیر دیوار مراجعه کنید افراد اگهی های تبلیغاتی و جذابی برای دریافت تسهیلات در آنها قرار داده اند که ناخود آگاه باعث می شود افراد به سمت آنها جذب شود.

از این رو تصمیم گرفتیم با یکی از این آگهی ها تماس گرفته و شرایط را جویا شویم.

وقتی از انها خواستم که درباره اگهی درج شده توضیحاتی را ارائه کنند ، گفت: ابتدا باید میزان حقوق دریافتی شما مشخص باشد تا بررسی شود که آیا پاسخگوی پرداخت اقساط می باشد یا خیر ؟ از طرفی  نسبت به میزان تسهیلات دریافتی تعداد ضامن ها نیز  متفاوت خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلات را خودتان پرداخت می کنید یا از طرف بانک ها و موسسات می باشد نیز افزود: از طریق تمام بانک ها و موسسات قابل پرداخت می باشد اما 10 درصد کل مبلغ وام برای ما منظور می گردد و مبلغ باقی مانده به شما پرداخت می گردد.

مردم فریب سودجویان را نخورند

اما دبیر کمیته هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی در این باره گفت: مردم فریب این سودجویان را نخورند زیرا بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان صرفا از طریق سپرده گذاری و طی فرآیندهای قانونی به افراد متقاضی تسهیلات پرداخت می کنند و هیچ ارتباطی با اینگونه افراد ندارند.

حسن مونسان در ادامه به قدس آنلاین افزود: سوء استفاده این افراد از مردم از این طریق مصداق جرم است و باید مورد تعقیب قانونی قرار بگیرند زیرا  این افراد  باعث می شوند که مردم به صورت ناآگاهانه و یا بعضا آگاهانه درگیر مشکلات متعددی می شوند.

وی اظهار داشت: از مراجع قضایی تقاضا داریم با اینگونه افراد برخورد قانونی نمایند زیرا آنها به اسم بانک و موسسه مالی از مردم اخاذی می کنند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.