رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: طی پنج ماه نخست امسال ۱۸ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۱۹۲ مسافر به این استان سفر کردند.

 افزایش ۱۹ درصدی سهم سفرهای ریلی به خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی  با بیان این که مردم به سفرهای ریلی اقبال دارند، افزود: مسافرتهای ریلی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸.۹ درصد افزایش ولی  مسافرتهای هوایی ۹.۵ درصد کاهش داشته است. ‌

این مقام راهداری استان افزود: در این مدت سه میلیون و ۳۴ هزار و ۹۷۰ نفر از طریق راه آهن به این استان سفر کردند که علت افزایش سفر از طریق این ناوگان را می توان توسعه زیرساختهای راه آهن استان، ایمنی و نگاه ویژه دولت به این بخش عنوان کرد.
وی اظهار داشت: در مدت یاد شده ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۶۵۳ نفر نیز به وسیله هواپیما به مشهد سفر کردند که دلیل کاهش آن نسبت به مدت مشابه پارسال را نیز می توان افزایش قیمت بلیت هواپیما و کاهش قدرت خرید مردم دانست.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی افزود: سهم ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، قطار و هواپیما در انتقال زائر و مسافر به این استان ۵۱ درصد است که از این میزان سهم ناوگان جاده ای ۲۴ درصد، ناوگان ریلی ۱۶ درصد و ناوگان هوایی ۱۱ درصد می باشد.
وی به سهم ۴۹ درصدی خودروهای شخصی در سفر مسافران به خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: ۷۳ درصد سفرها به این استان از طریق جاده انجام می شود که این هشداری به سازمانهایی همچون راهداری، پلیس راه و اورژانس است تا نسبت به ایمن سازی، ارائه خدمات و حضور بیشتر در جاده ها اقدام کنند.
پارسال نیز دست کم ۲۸ میلیون زائر و مسافر داخلی و خارجی به استان خراسان رضوی سفر کردند.

پایان پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.