البرز- فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: بهره برداری از آزاد راه تهران - شمال از نظر هزینه و ایمنی و مصرف سوخت تسهیلات قابل توجهی برای مردم و کشور خواهد داشت.

کاهش ۶۵ کیلومتری مسیر سفر با بهره‌برداری از آزاد راه تهران - شمال

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرج سیروس شفقی اظهارکرد: طبق برآوردهای انجام شده با بهره برداری از آزاد راه تهران به شمال حدود ۶۵ کیلومتر از مسیر مسافران به شمال کشور کوتاه خواهد شد و در کنار آن وجود سد کرج و منطقه واریان نیز جاذبه های گردشگری این منطقه را دو چندان خواهد ساخت.

وی افزود:  برای  این پروژه بزرگ ملی ۴  قطعه پیش‌بینی شده که قطعه ۴ از سال ۹۴ از مرزن آباد تا کمربندی چالوس زیر بار ترافیک رفته است.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار نفر برای تکمیل این طرح مشغول بکار هستند، افزود: یکی از اصلی ترین بخش های این طرح در قطعه اول، تهران در محدوده دهکده المپیک را به کرج تا شهرستانک در شمال استان البرز متصل می سازد و تا به اکنون نیز بیش از ۸۹ در صد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار کرج یا تشریح مختصات عمرانی این طرح ملی ادامه داد: این آزادراه به‌موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ، وارد تونل البرز به طول۶ هزار و ۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به‌موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و درنهایت با یک تقاطع غیره مسطح به کمربندی چالوس - تنکابن متصل می‌شود.

معاون استاندار البرز جاذبه های گردشگری در طول این مسیر را نیز یکی از ویژگی های خاص این پروژه ملی عنوان کرد و افزود: وجود رودخانه کرج به‌موازات جاده کرج - چـالوس، همین طور سد کرج و روستای کوچک و زیبای واریان که همچون جزیره‌ای کوچک در آن سوی آب سد کرج واقع است، زیبایی‌های این جاده را دوچندان خواهد ساخت که این امر خود نقش صنعت توریسم و افزایش اشتغالزایی در منطقه را به همراه خواهد داشت.

شفقی همچنین با اشاره به کاهش زمان سفر عبوری از این مسیر نیز گفت: با بهره برداری از این طرح، حدود ۶۵ کیلومتر از مسیر سفر در آزاد راه تهران – شمال کاهش پیدا خواهد که این امر خود زمینه افزایش ظرفیت ترددها و صرفه جویی در هزینه های سوخت و بهبود ترافیک را به همراه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان کرج با بیان اینکه ۴۵ درصد مسیر آزادراه تهران –شمال، پل و تونل است گفت: تکمیل هرچه سریعتر و اتمام این پروژه بزرگ ملی در دستور کار جدی دولت دوازدهم قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.