رئیس کمیسیون امنیت و سیاست‌ خارجی گفت: شفافیت آرای نمایندگان و عملکرد آنها می‌تواند بسیاری از مسائل را روشن کند و هر نماینده هم عقاید خود را به راحتی بیان کند.

با شفافیت آرا مشخص می‌شود تا چه میزان عملکرد یک نماینده با شعارهای وی هماهنگ است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت و سیاست‌ خارجی با اشاره به طرح شفافیت عملکرد نمایندگان در مجلس، گفت: اکثر نمایندگان با این طرح موافق هستند و نباید از این موضوع سوءاستفاده کرد.

وی تصریح کرد: در زمان ارائه طرح یا لایحه‌ای به صحن علنی مجلس بر اساس قرعه‌کشی تنها چند نفر می‌توانند درباره آنها صحبت کنند، به طور مثال بنده هر روز ساعت ۶ برای ایراد نطق ۵ دقیقه‌ای آن هم درباره مسائل راهبردی ثبت نام می‌کنم، اما هنوز بعد از چند ماه نام من در قرعه‌کشی بیرون نیامده است.

فلاحت‌پیشه اظهار کرد: شفافیت آرای نمایندگان و عملکرد آنها می‌تواند بسیاری از مسائل را روشن کند و هر نماینده هم عقاید خود را به راحتی بیان کند.

نماینده مردم اسلام‌آباد بیان کرد: در صورت شفاف شدن آرا به عملکرد نمایندگان مشخص می‌شود تا چه میزان عملکرد یک نماینده با شعارهای انتخاباتی و مصاحبه‌های وی هماهنگ است، به طور مثال در جلسه سوال از رئیس جمهور اکثرا ۴ (یعنی موافق با اظهارات روحانی ) می‌گفتند اما در نهایت رای نیاورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این طرح به ویژه درباره عده‌ای که به دلیل ملاحظات و سوءاستفاده سیاسی و رسانه‌ای از بیان یک رای ملاحظه دارند هم اقدام خوبی است و بعید می‌دانم این طرح نقض حریم خصوصی و آزادی نمایندگان باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.