همایش ملّی "از غدیر تا اربعین" با هدف تبیین بیشتر مفاهیم اربعین و بهره از ظرفیت‌ هنر، برای کاربردی کردن معارف اربعین برگزار شد.

پایان سومین همایش ملّی "از غدیر تا اربعین" در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، پژوهشگر اربعین در آئین اختتامیه سومین همایش ملّی از غدیر تا اربعین پایان سومین همایش ملّی گفت: این همایش در راستای پنجمین کنگره‌های بین‌المللی اربعین سال ۹۷ در عراق، با هدف تبیین بیشتر مفاهیم اربعینی و بهره از ظرفیت‌های هنر، برای کاربردی کردن معارف اربعین و توسعۀ آن در زندگی امروزی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان گفت: در این همایش ملّی الگوی پیوند معرفت و هنر به کمک مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد ارائه شد و با دست یابی به ۱۳ محصول هنری در شاخه‌های نقاشی، صنایع دستی، موسیقی، معماری و گرافیک بنااست  ۲ محصول در اربعین امسال پیاده شود.

این پژوهشگر اربعین افزود: در برگزاری این همایش های سالانه، همت اصلی در کار معرفتی و پیوند معرفت با هنر است از این رو با قوت بیشتری وارد  مرحله پیوند علم و هنر خواهیم شد.

سومین همایش ملّی "از غدیر تا اربعین" به همت ستاد معرفتی فرهنگی آیات نور، موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین (ع)، موسسه آموزش عالی فردوس و با همکاری دانشگاه فرهنگیان، سازمان بسیج اساتید و با حضور فرهنگیان کشور و اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع "آثار الهی و تربیتی جریان اربعین" و نقش آن در حوزه‌های مختلف زندگی ۱۸ در موسسه آموزش عالی فردوس شهر مشهد برگزار شد.

این همایش با رویکرد تجمیعی (اندیشه و هنر) بنا دارد با همت نخبگان فکری و برنامه‌های پیشنهادی پیوستی، به تبیین بیشتر مفاهیم اربعینی و بهره از ظرفیت‌های هنر و کاربردی کردن معارف اربعین و توسعۀ آن در زندگی امروزی بپردازد.

دومین همایش ملی "از غدیر تا اربعین" پارسال با همکاری بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی به میزبانی آستان قدس رضوی و با هدف جریان‌سازی فکری و معرفتی بر محور اربعین حسینی(ع) برگزار شد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.