رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت:خوشبختانه عمر ناوگان حمل و نقل عمومی سازمان اتوبوسرانی در کلانشهر مشهد نسبت به سایر شهرهای کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

سهم اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی مشهد، فقط ۱۵.۵ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: باوجود یک هزار و ۷۸۰ دستگاه اتوبوس متوسط زمان انتظار برای اتوبوس و مینی‌بوس ۴:۲ دقیقه محاسبه شده است؛ با این وجود کماکان باید در جهت ارتقاء و بهبود شرایط حمل و نقل عمومی شهر مشهد تلاش کرد.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل کشور سال‌هاست که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و هرچه پیگیری کرده‌ایم به نتیجه مناسبی دست نیافته‌ایم، افزود: مهمترین مسئله ما در زمینه حمل و نقل، ناوگان فرسوده است و روش‌ها و رویکردهای اتخاذ شده، امروز برای بهبود وضعیت از بازدهی کافی و مناسبی برخوردار نیستند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه مشهد سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر ایرانی و خارجی است و از همین‌رو توجه خاص و ویژه‌ای را از سوی تمامی نهادهای ذی‌ربط می‌طلبد، گفت: شورای پنجم شهر مشهد با وجود تنگناهای مالی و مشکلات مختلف، نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای داشته و در اواخر سال قبل نیز شاهد ورود ۲۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم.

بهاروند افزود: در حال حاضر در کلانشهر مشهد یک هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و بیش از ۱۸۰ دستگاه مینی‌بوس وظیفه خدمت‌رسانی به شهروندان را بر عهده داشته‌اند که از این تعداد، ۱۵۵ دستگاه اتوبوس و ۵۵ دستگاه مینی‌بوس نوسازی شده‌اند.


*سهم اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی مشهد، فقط ۱۵.۵ درصد است


وی با تاکید بر اینکه هیچ اتوبوس و مینی‌بوسی با عمر بالای ۱۰ سال در شهر مشهد خدمات‌رسانی نمی‌کند و از رده خارج می‌شود، گفت: خوشبختانه عمر وسایل حمل و نقل عمومی سازمان اتوبوسرانی در کلانشهر مشهد نسبت به سایر شهرهای کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده، به نحوی که میانگین سن ناوگان ۷.۲ سال است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهدافزود: در شهر مشهد ۱۳۷ خط اتوبوسرانی فعالیت می‌کنند و متوسط زمان انتظار برای اتوبوس و مینی‌بوس ۴:۲ دقیقه محاسبه شده است؛ با این وجود کماکان باید در جهت ارتقاء و بهبود شرایط حمل و نقل عمومی شهر مشهد تلاش کرد چرا که سهم اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی تنها ۱۵.۵ درصد است و این عدد باید افزایش یابد.

بهاروند گفت: نوسازی ناوگان در برنامه‌های مدیریت شهری قراردارد و یکی از اولویت‌ها، استفاده از ناوگان با سوخت پاک است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

  انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.