نماینده مردم مشهدو کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از دستگاه‌های اجرایی انتظار نظارت دارد که اگر در عرضه کالا احتکاری صورت گرفت، با آن برخورد شود.

مجلس از دستگاه‌های اجرایی انتظار نظارت دارد/ نبایددر فضای اقتصادی جامعه دخالت بیجا کرد
به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین نصر الله پژمان فر نماینده مردم مشهدو کلات در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از یکی از بازارهای مشهد ،  با اشاره به آسیب‌های احتکار در وضعیت اقتصادی کنونی گفت: مسائل اقتصادی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که باید در این مورد به عرضه و تقاضا توجه شود.

وی افزود: امروز با توجه به اینکه مواد اولیه تولید کننده گران شده است، جامعه مصرف کننده باید بپذیرد که طبیعتا با قیمت بالاتری محصول را می‌تواند دریافت کند.

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: عرضه و تقاضا باید پا به پای هم پیش رود و اگر جوی ایجاد شود که فضا را تشدید کند، در آن بخش ما باید ورود پیدا کرده و آن را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر با بیان اینکه در فضای اقتصادی نباید دخالت بیجا کرد، چون نه تنها مسئله حل نمی‌شود بلکه کار را پیچیده‌تر می‌کند، گفت: امروزه مشکل ما مسئله دلار، سو استفاده‌ها و عدم نظارت به این مسائل است که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه فروشنده، خریدار و تولید کننده ما دچار نگرانی هستند افزود: در حال حاضر مشکل ما عدم تثبیت در بازار است که متعاقبا تولید کننده نمی‌تواند درست پیش رفته و مصرف کننده نیز به این بازار اعتماد نمی‌کند و در این فضا ناامنی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: جایی که ما در آن دخالت می‌کنیم، بحث سو استفاده‌ها است و باید بگردیم کسانی که در این موضوع سو استفاده می‌کنند و فضای نا امنی را برای تولید کنندهدرست می‌کنند را شناسایی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر با بیان اینکه باید به سراغ اتحادیه‌ها و سازمان بازرسی برویم که این افراد را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند، گفت: اگر افراد مضری که بازار را برهم می‌زنند از بازار بیرون شوند، تولید کننده می‌تواند خودش را با مصرف کننده تنظیم کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام //

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.