همایش مشترک علمای اهل سنت و تشیع شهرستان های تایباد و باخرز با عنوان امام حسین (ع) و اصلاح امت روز یکشنبه در فرمانداری تایباد برگزار شد.

همایش مشترک علمای شیعه و سنی تایباد و باخرز برگزار شد

به گزارش قدس انلاین ، امام جمعه شهرستان تایباد در این مراسم گفت: قرآن امر به اخوت ، وحدت و برادری کرده و تفرقه را موجب سستی و از هم پاشیدگی مسلمانان دانسته است و در این برهه حساس همه مسلمانان و علما باید فاصله خود را با دشمنان اسلام حفظ کرده و در وحدت مسلمانان در جهان اسلام کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محدثی افزود: حرکت و جنبش مسلمانان در کشورهای اسلامی و عربی حاصل انقلاب امام راحل است و امروز تحقیق و بررسی در مورد نگاه امام خمینی (ره) به وحدت بر همه علما لازم است.
امام جمعه اهل سنت تایباد نیز گفت: حضرت امام حسین (ع) در قیام خود تنها اسلام را در نظر گرفته بود و برای زنده کردن دین خدا و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به پا خاست.
مولوی غلام نبی توکلی افزود: حضرت امام حسین (ع) به تمام مسلمانان جهان تعلق دارد و برای مسلمانان در هر فرقه و مذهب یک الگو به شمار می رود.
وی اظهار داشت: شیعه و سنی هر 2 محب اهل بیت پیامبر خدا (ص) هستند و پیروان این 2 مذهب با اتحاد و انسجام همیشگی سالیان سال دشمن را از رسیدن به اهداف شوم خود نا امید کرده و تا قیامت نیز با هم متحد و برادر خواهند ماند.
فرماندار تایباد هم گفت: حضرت امام حسین (ع) با فداکاری و از جان گذشتگی خود درخت اسلام را آبیاری کرد و ما نیز باید ادامه دهنده راه آن حضرت باشیم.
حسین شرافتی راد افزود: مسلمانان و تمام آزادی خواهان جهان برای رسیدن به رستگاری باید اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) را سرلوحه کارها و اقدامات خود قرار دهند.
وی اظهار داشت: بر همگان لازم است که برای حفظ اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) و ارزش های اسلامی در کشور و جهان اسلام تلاش و کوشش کنند.
وی گفت: در این برهه حساس که دشمنان اسلام در پی ضربه زدن به آرمان ها و اعتقادات مسلمانان در هر مذهب و دینی هستند، همه ما وظیفه داریم در سایه منویات رهبر معظم انقلاب با اتحاد، انسجام و یکپارچگی نقشه های شوم و پلید آنها را خنثی کنیم.
در این همایش بیش از 150 نفر از علمای شهرستان های تایباد و باخرز حضور داشتند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.