مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از بررسی موضوع حمله نیروهای امنیتی امارات به لنج ایرانی از طریق مراجع دیپلماسی خبر داد.

حمله نیروهای امنیتی امارات به لنج ایرانی از طریق مراجع دیپلماسی پیگیری می‌شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اخبار منتشره درباره حمله نیروهای امنیتی امارات به لنج ایرانی، اظهار کرد: چند روز گذشته یک شناور ایرانی به منظور صیادی در آب‌های داخلی مشغول فعالیت بود که مورد حمله نیروهای گارد ساحلی امارت قرار گرفت و طی آن دو ملوان کشته و زخمی و هفت نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این موضوع از طریق مراجع دیپلماسی در دست پیگیری است، افزود: نتیجه نهایی پس از بررسی موضوع اعلام می‌شود.

رئیس ستادمرکزی اربعین در مورد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین گفت: سال گذشته با تدابیر امنیتی کشور عراق و همکاری حوزه دیپلماسی در چاچوب یک تفاهم نامه مشترک، مسئله امنیتی کشور عراق برطرف شد؛ امسال هم در چهاردهم شهریور ماه این تفاهم مشترک با 71 بند  و با حضور وزاری دو کشور به امضا رسید که بخش عمده آن مربوط به تسهیل ورود و خروج زائران است.

وی تصریح کرد: مرز شلمچه باز است و تمام فعالیت‌ها نیز در این مرز انجام می‌شود، امیدواریم با آمادگی دولت عراق از ظرفیت مرز خسروی هم استفاده شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: با تمهیداتی که انجام گرفته مشکلی برای عبور زائران افغانستانی و پاکستانی که از مرز مجاز زمینی در نجابه و مینک وارد کشورمان می‌شوند، وجود ندارد.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقرر تروریست‌های کومله اظهار کرد: حمله سپاه پاسداران به مقرر یکی از گروهک‌های ضد انقلاب، پاسخی به اقدامات خرابکارانه آنها بود که طی عملیاتی تروریستی تعدادی از نیروی‌های بسیجی و سپاهی به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه پاسخ ایران به تروریست‌ها از بازدارندگی بالایی برخوردار بود، خاطر نشان کرد: به همین علت اقدامات دشمنان در هر نقطه علیه کشورمان با پاسخی محکمی روبه رو خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.