البرز- رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج از افزایش قیمت برخی صیفی جات خبرداد و گفت: گران شدن اخیر سیب زمینی و گوجه فرنگی نیز به علت صادرات آنها به کشور عراق است.

علت افزایش قیمت صیفی‌جات صادرات به عراق است/بازار میوه متعادل شده است

محمدرضا فلاح رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:به دلیل صادرات برخی صیفی جات شاهد افزایش چشمگیر برخی صیفی جات در بازار هستیم و در صورت عدم کنترل قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی بدون شک با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی با ارزیابی قیمت سایر میوه های موجود در بازار گفت: باتوجه به روزهای پایانی تابستان وجود میوه های فصل در بازار قیمت آنها به نسبت قبل کاهش پیدا کرده و مشکل خاصی از نظر گرانی میوه نیست.

رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج با بیان این که در ایام محرم مصرف میوه مردم کاهش می یابد گفت: تجربه نشان داده با توجه به فرارسیدن ماه محرم مصرف میوه مردم کاهش می یابد چرا که بسیاری از مصارف آنها جهت برگزاری جشن ها و مراسمات مختلف است.

فلاح تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد که کاهش مصرف میوه بخاطر گرانی آن است و به قطعیت می توان گفت که در حال حاضر بازار میوه از تعادل خوبی برخوردار است.

وی در پایان با پیش بینی از آینده بازار میوه گفت: افزایش قیمت میوه را شاهد نخواهیم بود و امیدواریم با کنترل صادرات بحث افزایش قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی نیز حل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.