مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار روستانشین محروم خراسان رضوی از خدمات سازندگی بسیج دانشجویی برخوردار شدند.

۲۰ هزار روستانشین محروم خراسان‌رضوی از خدمات سازندگی بسیج دانشجویی برخوردار شدند

به گزارش قدس آنلاین ، محمود حق‌دوست در نشست‌خبری تشریح عملکرد دانشجویان جهادگران استان خراسان رضوی اظهار داشت: تاکنون 3921 دانشجو به اردوهای جهادی اعزام شدند که از این تعداد 1849 خانوم و 2072 آقا شرکت داشتند. 87 گروه فقط تعداد گروه‌هایی است که در تابستان امسال اعزام کردیم و 118 نقطه در سطح استان را تحت پوشش قرار دادند و کار جهادی انجام دادند.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی با اشاره به عرصه‌هایی که در اردوهای جهادی انجام شده است، گفت: 50 پروژه عمرانی که شامل ساخت و مرمت مسجد و حسینیه، خانم عالم، لایروبی قنات و بیش از حداقل 8 مورد ساخت خانه محروم را در حاشیه شهر مشهد و نقاط روستایی داشتیم.

حق‌دوست اضافه کرد: همچنین در عرصه بهداشت و درمان 41 روستا را تحت پوشش قرار دادیم که بیش از 20 هزار نفر از خدماتی شامل؛ دندان پزشکی، غربالگری، بینایی سنجی، ویزیت پزشک عمومی، مشاوره‌های بهداشتی و مامایی در این روستاها از خدمات بهره بردند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های اقتصادی در اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: با حضور اساتید دانشگاه، 80 مورد در زمینه اجرای برنامه‌های اقتصادی شامل کلاس‌های آموزشی و مشاوره در حوزه کشاورزی و برگزاری کارگاه‌ها در روستاها را داشتیم.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان خراسان‌رضوی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‎های ما در اردوهای جهادی در عرصه فرهنگی و آموزشی است که بیشتر توسط خواهران دانشجو و طلبه‌ها انجام می‌شود.در حوزه فرهنگی بیش از 2000 هزار برنامه فرهنگی شامل بحث کلاس‌های اعتقادی، احکام و قرآن، تولید نشریه و پوستر، یادواره شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و راه‌اندازی کتابخانه در روستاها را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: یک تیم تخصصی به عنوان مرکز رسانه عهد ایجاد کردیم که فقط کارش به در زمینه رسانه در حوزه جهادی است و تمام اردوهای جهادی را تحت پوشش قرار دادند و 40 کلیپ کوتاه و دو مستند به اسم‌های "یدالله" و "استاد" را تولید کردیم.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان خراسان‌رضوی گفت: تمام پروژه‌های عمرانی که توسط اردوهای جهادی انجام شده است بدون هماهنگی دستگاه‌های مرتبط نبوده و 40 درصد از جهادگران در حدود دو سال است که به صورت مستمر در حال فعالیت هستند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.