رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب از ارسال طرح قانونی «کمیسیون ملی انتخابات» ذیل پیش‌نویس طرح قانون احزاب به مجلس در هفته اول مهر ماه خبر داد.

ارسال طرح «کمیسیون ملی انتخابات» به مجلس در هفته اول مهر ماه

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمد میرباقری، رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب به تشریح اقدامات خانه احزاب در تصویب متن نهایی «اصلاحیه طرح قانون احزاب» و جلسه درون‌گروهی کمیته حقوقی با دبیران کل خانه احزاب پرداخت و گفت: قرار است دبیران کل احزاب امروز دوشنبه (۲۶ شهریورماه) نظرات تکمیلی خود را به صورت مکتوب، شفاهی و یا حضوری به خانه احزاب اعلام کنند.

وی ادامه داد: در تدوین طرح قانون جدید احزاب، جلسات مشترکی با خانه احزاب و مرکز پژوهش‌های مجلس گذاشته شد که در نهایت به اصلاحیه آخر طرح قانون احزاب رسیدیم.

میرباقری تصریح کرد: همچنین خانه احزاب در این رابطه از دبیران کل احزاب درخواست کرده تا نظرات خود را نسبت به پیش‌نویس طرح قانون احزاب اعلام کنند.

رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح جایگزینی کمیسیون ملی انتخابات با کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در پیش‌نویس طرح قانون احزاب پرداخت و اظهار کرد: تمامی بندهای این طرح پس از جمع‌بندی نظرات دبیران کل احزاب، برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شده و بعد از چکش‌کاری‌ها در کمیسون مربوطه در خانه ملت برای اجرا ابلاغ و قانون قبلی لغو شود.

 میرباقری با بیان اینکه خانه احزاب تا آخر هفته جاری فرصت دارد، نظر نهایی خود را نسبت به اصلاحیه طرح قانون احزاب اعلام کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا از دبیران کل احزاب خواستیم تا با شرکت در جلسه امروز نظرات خود را مطرح کرده تا  به جمع‌بندی نهایی برسیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.