با تلاش کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان خراسان رضوی اعضای باند 15 نفره سرقت از منازل سطح شهر مشهد دستگیر شدند.

سرقت از «منازل»، فروش در «دیوار»!

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی قدس آنلاین، مطرح شدن شکایت‌های متعدد سرقت از منازل در محدوده خیابان مطهری، ابوطالب و... در دستگاه قضایی حکایت از آن داشت که سرقت‌های مذکور به صورت سریالی و توسط باندی حرفه‌ای در حال به وقوع پیوستن است.

به این واسطه بود که پرونده به شعبه 217 دادسرای مشهد ارجاع شد و برای رسیدگی روی میز بازپرس محمد علی کمال زاده قرار گرفت.

بررسی‌های قضایی روی مستندات ارائه شده از قبیل بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته و اظهارات شکات مشخص کرد که تمامی سرقت‌ها به یک شیوه مشابه و توسط یک باند سرقت صورت پذیرفته است. 

نحوه سرقت‌ها هم به گونه‌ای بود که اعضای باند پس از آنکه مشاهده می‌کردند چراغ واحد مسکونی خاموش است، مدتی آنجا را زیر نظر می‌گرفتند. آن‌ها در آخرین گام برای آنکه مطمئن شوند هیچ کس در منزل حضور ندارد زنگ خانه را می‌زدند. اگر پاسخی می‌شنیدند که متواری شده و در غیر آن با دیلم و... قفل در را شکسته وارد خانه می‌شدند.

آن‌ها در برخی از سرقت‌ها هم از روی تراس‌هایی که حفاظ مناسبی نداشت و راه ورود سارقان را آسان‌تر می‌کرد، وارد خانه‌های هدف شده و اقدام به سرقت طلا و لوازم منزل می‌کردند.

در ادامه بازپرس کمال زاده به مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی استان دستور داد تا شناسایی و دستگیری اعضای باند را دردستور کار خود قرار دهند.

تحقیقات پلیسی برای شناسایی اعضای باند آغاز می‌شود، سرنخ‌های بجا مانده از اعضای باند تک به تک رصد می‌شود تا اینکه تعدادی از اعضاب باند سرقت شناسایی می‌شوند.

زمانی که هویت یکی از سرکرده‌های باند به دقت از سوی کارآگاهان بررسی شد، خروجی آن نکته جالبی بود، چراکه مشخص شد در میان شاکیان دایی فرد مظنون حضور دارد و سارق حتی به اقوام خود هم رحم نکرده و منزل آن‌ها را هم هدف سرقت قرار داده است.

باکسب دستور قضایی، مأموران محل اختفای سه نفر از اعضای اصلی باند را محاصره کردند و در اقدامی غافلگیرانه آن‌ها را که در حال استراحت در پاتوق خود بودند، دستگیر کردند. سارقان که چرتشان پاره شده بود و همه چیز را لو رفته می‌دیدند، در مقر پلیس و در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشودند و 12 عضو دیگر باند را هم لو دادند.

با دستگیری دیگر اعضای باند که سرکرده‌های باند در هر سرقت از تعدادی از آن‌ها استفاده می‌کردند تا به خیال خودشان هویت آن‌ها به راحتی لو نرود، مشخص شد که تمامی آن‌ها بین 20 تا 25 سال سن دارند.
در حالی باند بزرگ سرقت‌های سریالی توسط ماموران زبده عملیات ویژه پلیس آگاهی استان خراسان متلاشی شد و اعضای آن به سرقت‌های صورت گرفته اعتراف کردند که تحقیقات پلیسی نشان می‌داد آن‌ها برای فروش هرچه راحت‌تر اموال سرقتی چه با کارتن و چه

بدون کارتن، در «دیوار» آگهی ثبت می‌کرده و اموال مالباخه‌ها به آن واسطه آب می‌کردند.

از سوی دیگر برخی اقلام سرقتی مانند طلا و جواهر را هم با همکاری چهار مالخر فروخته بودند که به سرعت محل اختفای مالخرها شناسایی شد و آن‌ها نیز دستگیر شدند.تحقیقات در مورد کشف دیگر سرقت‌های احتمالی اعضای باند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قفل ضد دیلم ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    0 0
    برای اطمینان از ضد سرقت بودن قفل، حفاظ، درب، کرکره برقی یا حتی گاوصندوق که تحت عنوان ضد سرقت خریدید، اول از خودتون بپرسید اگر کلید، ریموت یا رمز را گم کنید، آیا کلید ساز نمیتونه بازش کنه؟؟!! اگر کلید ساز میتونه، پس دزد هم میتونه، یعنی اون قفل، درب، حفاظ، کرکره برقی یا گاوصندوق ضد سرقت نیست!!! پس اگر به واقع بخواهید ورود سارقینی که با شاه کلید، هک، توپی زنی و دیلم زنی قفلهای درب وارد میشوند را غیر ممکن کنید، فقط باید قفل ضد دیلم نصب کنید که نه تنها کلید ساز و دزد، بلکه خود سازنده قفل ضد دیلم هم نتونه بازش کنه.