یزد- مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: برای پیشگیری از انتشار بیماری و ایجاد مخاطره برای بهداشت عمومی ، مردم از ذبح دام در سطح شهر و جلوی هیأت های عزاداری خودداری کرده و ذبح دام های نذری را با نظارت کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه ها انجام دهند.

ذبح دام‌های نذری با نظارت کارشناسان دامپزشکی درکشتارگاه انجام شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان یزد ،دکترعلی اکبر حدادزاده اظهارداشت : قربانی دام در جلوی هیأت های عزاداری در ماه محرم یک  سنتی استه که همه  ساله برگزار می شود و بی توجهی به اصول بهداشتی و ذبح دام در جلوی هیأت های عزاداری علاوه بر انتقال آلودگی از طریق کفش و سایر وسایل به حسینیه ها و مجالس عزاداری ، منجر به افزایش احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب کریمه کنگو از طریق گوشت پیش سرد نشده می شود.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم و جامعه افزود: برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام ، ذبح دام در مراکز مورد تأیید دامپزشکی ضروری و با توجه به نظارت های صورت گرفته در کشتارگاه ها و پیش سرد گذاری لاشه ها قبل از مصرف، سلامت گوشت مورد تأیید سازمان دامپزشکی می باشد .

حدادزاده تصریح کرد: با توجه به آنکه در پاره ای از موارد ذبح دام خارج از کشتارگاه و بدون نظارت ناظرین دامپزشکی صورت می گیرد ؛ پیش سرد گذاری  در دمای ۰ تا ۴ درجه به مدت ۲۴ ساعت و همچنین خرد کردن گوشت با دستکش برای پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک ضروری می باشد .

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مردم برای ذبح دام می توانند از شبکه های دامپزشکی استان کمک گرفته و یا راهنمایی لازم را در این خصوص از طریق سامانه ۱۵۱۲ دریافت نمایند .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.