مطالعه جدیدی که توسط موسسه گودفود انجام شده، نشان می‌دهد فروش جایگزین محصولات حیوانی از ۳.۷ میلیارد دلار فراتر رفته است.

آمریکایی‌ها بیش از همیشه گوشت و لبنیات تقلبی مصرف می‌کنند!

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مطالعه جدیدی که توسط موسسه گودفود به عنوان نماینده صنعت غذای گیاهی آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد فروش جایگزین محصولات حیوانی از ۳.۷ میلیارد دلار فراتر رفته و این در حالی است که فروش کل خرده‌فروشی مواد غذایی در ۱۲ ماه گذشته، تنها ۲ درصد رشد کرده است، اما در همین مدت زمان، خرده‌فروشی غذاهای گیاهی ۱۷ درصد رشد کرده است.

میشله سیمون، مدیر اجرایی اتحادیه مواد غذایی گیاهی (پی‌بی‌اف‌ای)، می‌گوید: صنعت مواد غذایی گیاهی، از یک بازار نسبتا ناشناخته به یک بازار کاملا اصلی تبدیل شده است.

سیمون توضیح می‌دهد: حالا جایگزین‌های گیاهی گوشت و لبنیات (مثلا سویا به جای گوشت و شیر بادام به جای شیر)، دیگر فقط توسط گیاه‌خواران مصرف نمی‌شوند و حتی مصرف‌کننده‌های اصلی آنها را خریداری می‌کنند. آنها از این گزینه‌های نوآورانه و خوشمزه لذت می‌برند.

در سال گذشته مصرف گوشت گیاهی ۲۳ درصد افزایش یافت، در حالی‌ که در سال قبل از آن تنها ۶ درصد رشد کرده بود. میزان خرید مواد غذایی گیاهی در تمام ۹ منطقه تقسیمات جمعیتی آمریکا، با رشد ۲ رقمی مواجه شده است.

موسسه گودفود پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۳ فروش بازار مواد گیاهی جایگزین گوشت به ۶.۳ میلیارد دلار برسد.

شیر گیاهی هم امسال توانست بازار خود را به ۱.۸ میلیارد دلار برساند که ۱۳ درصد کل فروش شیر در ایالات‌متحده است؛ اما این میزان تنها ۱ درصد کل فروش گوشت در این کشور است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.