گیلان- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: نیروی انتظامی گیلان با هرگونه اقدامات هنجارشکنانه و خلاف مصالح عمومی در ماه محرم برخورد می‌کند.

ناجا با اقدامات هنجارشکنانه در ماه محرم برخورد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، سرهنگ محمدرضا جعفری‌ خیرخواه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت:‌ نیروی انتظامی گیلان با توجه به حرمت ماه محرم و مراسم عزاداری امام حسین(‌ع) و در راستای برقراری نظم و امنیت مطلوب با هرگونه اقدامات هنجارشکنانه و خلاف مصالح عمومی برخورد می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان از آمادگی کامل پلیس برای تأمین امنیت در جریان سوگواری‌های مام محرم در این استان خبر داد و افزود:‌ از متولیان هیئت‌ها،‌ مساجد،‌ تکایا و برگزارکنندگان مراسم‌های سوگواری می‌خواهیم در این مسیر با پلیس نهایت همکاری را داشته باشند.

جعفری خیرخواه با تأکید بر همراهی مؤثر پلیس با آحاد مردم و قشرهای مختلف در عزاداری سرور و سالار شهیدان عنوان کرد:‌ مأموران انتظامی با تأسی جستن از امام حسین‌(ع) برای مبارزه با مصادیق ظلم و دفاع از حق مظلومان همواره آماده بوده و در این راه مقدس آماده شهادت هستند.

وی حفظ رعایت حجاب و عفاف را ضامن ارتقای امنیت روانی آحاد مردم جامعه دانست و در اهمیت آن اظهار داشت:‌ داشتن حجاب و پوشش مناسب،‌ پرهیز از مدگرایی،‌ آرایش نامتعارف در معابر عمومی و خودداری از انجام اعمال مغایر با تعالیم اسلامی به حفظ امنیت و ثبات در جامعه کمک می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان از برخورد پلیس با هنجارشکنان به ویژه در ایام ماه محرم خبر داد و تصریح کرد:‌ نیروی انتظامی گیلان برای پاسداشت حرمت ماه محرم و سوگواری عزاداران حسینی(‌ع) با هرگونه رفتارهای هنجارشکنانه و خلاف عمومی برخورد می‌کند.

جعفری خیرخواه به برخی از توصیه‌های پلیس در راستای حفظ و برقراری امنیت در ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: برای استقرار نظم،‌ مشخصات مسئولان هیئت‌ها و برنامه‌های هیئت باید از قبل به کلانتری و پاسگاه‌های محل جهت هماهنگی و پوشش ترافیکی و امنیتی لازم اعلام شود.

وی به معرفی همیاران پلیس به کلانتری و پاسگاه‌ها جهت آموزش،‌ توجیه و اخذ ملزومات و کاور مربوطه تأکید کرد و ابراز داشت:‌ مسئولان تمانی هیئت‌های عزاداری باید زمان حرکت خود را به اطلاع رؤسای کلانتری و پاسگاه‌های مربوطه رسانده و پس از هماهنگی،‌ برنامه‌ سوگواری خود را آغاز کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان به نحوه حضور هیئت‌های سوگواری نیز اشاره کرد و گفت:‌ حضور هیئت‌ها در سطح شهر باید بر اساس جدول زمانی که از قبل هماهنگ شده انجام گیرد بنابراین حضور خارج از این برنامه باید با کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگ شود.

جعفری خیرخواه با بیان اینکه مسئولان هیئت‌ها و همیاران پلیس باید از بروز هرگونه رفتار و اعمال ناصحیح جلوگیری کنند عنوان کرد:‌ هماهنگی هیئت‌های عزاداری با پلیس‌ و توجه به توصیه‌های مأموران به انضباط بخشی در امور ترافیکی و برپایی منظم مراسم سوگواری کمک شایانی می‌کند.

وی خودداری از انجام اعمالی نظیر نصب و چسباندن اطلاعیه،‌ پرچم و علائم بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر و جاده‌ها را خواستار شد و ابراز داشت:‌ سوار کردن افراد مربوط به هیئت در پشت کامیون‌های باری و جابه‌جایی آن‌ها در سطح شهر خلاف مقررات است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان ضمن درخواست از آحاد مردم و شهروندان برای همکاری با پلیس خاطرنشان کرد:‌ جهت رعایت حقوق شهروندان،‌ هیئت‌های عزاداری باید به زمان شروع و پایان مراسم توجه داشته باشند و برنامه‌های خود را الزاماً تا ساعت ۲۴ به اتمام برسانند.‌

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.