فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشرویه گفت: در هفته دفاع مقدس قریب به ۲۰ برنامه شاخص و بیش از ۱۵۰ برنامه مختلف فرهنگی، بصیرتی، ورزشی و عمرانی برگزار می‌شود .

اجرای بیش از 20 برنامه شاخص و 150 برنامه مختلف در هفته دفاع مقدس در بشرویه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"سرگردپاسدار علی خبازی" صبح امروز(سه شنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه شهرستان بشرویه در محل ناحیه مقاومت سپاه این شهرستان برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری مراسم عاشورای حسینی و شهادت آقا اباعبدالله الحسین خاطرنشان کرد: عزاداری‌ها باید با شورو بصیرت حسینی همراه باشد.

 فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشرویه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و همچنین گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد :در سال ۹۷ بزرگترین رخداد فرهنگی با برگزاری  کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی همراه خواهد بود که  برنامه‌های مختلفی به تناسب آن در حال اجرا می باشد.

وی افزود :خون مقدس شهدای دوران مقدس در امتداد شهدای کربلا بوده و تقارن این هفته با سوگواری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ شهادت است.

خبازی تصریح کرد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هیچ وقت خانه نشین نشدند و ذلت را انتخاب نکردند بلکه انتخابی آگاهانه با بصیرت و با عشق به مکتب حیات‌بخش اسلام ناب محمدی  انجام داده و از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع کردند.

 فرمانده سپاه بشرویه  با اشاره به اینکه رمز شهدا ایستادگی است بیان کرد: خون شهدا در هشت سال دفاع مقدس این نظام اسلامی را بیمه کرد و در حال حاضر  که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم جوانان عزیز همچنان پای کار انقلاب هستند و از دستاوردهای این نظام پاسداری می کنند.

 وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس قریب به ۲۰ برنامه شاخص و بیش از ۱۵۰ برنامه مختلف فرهنگی، بصیرتی، ورزشی و عمرانی برگزار می شود .

خبازی افزود :این برنامه‌ها با محوریت ایام محرم و عاشورای حسینی، هفته دفاع مقدس ،هفته بازگشایی مدارس و کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی خواهد بود.

فرمانده سپاه بشرویه از بهره‌برداری از پروژه عمرانی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتبارات این پروژه ها از محل اعتبارات قرارگاه قرب کوثر، آستان قدس و خودیاری اهالی روستا های مرکزی خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی با هدف نگهداشت جمعیت در روستاها می باشد افزود: این پروژه ها در بخش لوله گذاری و احیا قنوات و بهره برداری از استخر ذخیره آب  است.

خبازی در ادامه با اشاره به برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس گفت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس با توجه به اینکه همزمانی با مراسم محلی روز بنی اسد دارد مراسم رژه به روز دوم موکول شده و در اولین روز برنامه دیدار با ائمه جمعه برگزار خواهد شد .

وی افزود :در دومین روز از هفته دفاع مقدس که مقارن با بازگشایی مدارس است زنگ مقاومت و ایثار در مدارس شهرستان بشرویه طنین انداز خواهد شد و بلافاصله همایش صلابت ، اقتدار و رژه نیروهای مسلح و بسیجی برگزار می گردد.

فرمانده سپاه بشرویه با اشاره به دیگر برنامه ها در ایام هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در سومین روز از هفته دفاع مقدس برنامه هایی از جمله همایش دوچرخه سواری  و یادواره شهدای مقاومت پایگاه ثامن الحجج در شهر ارسک برگزار خواهد شد .

وی از برگزاری بزرگترین یادواره شهدای شهرستان بشرویه خبر داد و گفت :در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس یادواره بزرگ سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه در راستای برنامه‌های کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی و هفته دفاع مقدس در محل هیئت سادات الحسینی شهرستان بشرویه برگزار خواهد شد.

خبازی افزود: همچنین  نمایشگاه بزرگ مقاومت در همین روز  افتتاح می شود .

فرمانده سپاه بشرویه با اشاره به نقش ارزشمند زنان در دوران دفاع مقدس هم بیان کرد :همایش پرسمان با موضوع نقش زنان در دوران دفاع مقدس در محل حسینیه سرای سرکه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان نیز در مسجد جامع شهرستان برگزار می‌شود

خبازی با اشاره به برنامه دیدار و سرکشی از تمام خانواده شهدای شهرستان بشرویه بیان کرد :یکی از برنامه‌هایی که در نظر داریم تا از هفته دفاع مقدس آغاز شود دیدار با تمام خانواده شهدای سطح شهرستان بشرویه می باشد که ایام هفته و تا آخر مهرماه این برنامه اجرا می گردد و آغاز آن در ششمین روز از هفته دفاع مقدس خواهد بود .

فرمانده سپاه بشرویه از برگزاری همایش بزرگ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت :این مراسم به همراه گلباران مزار شهدای شهرستان بشرویه در این شهرستان برگزار می شود و همچنین این همایش در  بخش ارسک بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جامع برگزار میشود .

وی افزود :در آخرین روز از هفته دفاع مقدس حضور سازمان یافته بسیجیان و کارکنان در نماز جمعه خواهد بود.

 خبازی از برگزاری اولین یادواره پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل در عباسیه روستای موردستان خبر داد و گفت: برای اولین بار یادواره شهدای روستای مورستان توسط پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل در این روستا برگزار خواهد شد.

 وی افزود: همچنین یادواره شهدای بسیج دانش آموزی در محل دبیرستان حضرت امام  خمینی  و در ادامه همایش پیاده روی خانوادگی و همایش نقش اصناف با محوریت جنگ اقتصادی دشمن برگزار می گردد.

فرمانده سپاه بشرویه با اشاره به نقش اصناف در دوران هشت سال دفاع مقدس هم گفت: اصناف در دوران دفاع مقدس نقش بسیار تاثیرگذاری در پیروزی جنگ تحمیلی داشتند و بخش اعظمی از پشتیبانی جبهه ها را عهده دار بودند و در حال حاضر هم این قشر می توانند در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی دشمن قرار گیرد .

وی با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار سپاه عاشورایی حضرت محمد در بشرویه هم گفت: این رزمایش در مرحله اول در سطح شهرستان بشرویه برگزار شد و مرحله اصلی آن نیز در مرکز استان با حضور قریب به ۲۰ هزار از بسیجیان برگزار خواهد شد .

خبازی ضمن قدردانی از حضور مردم ولایت‌مدار و بابصیرت شهرستان بشرویه در مراسمات مختلف ملی مذهبی و حماسی خاطرنشان کرد: از عموم مردم مومن و انقلابی شهرستان بشرویه دعوت می شود با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین با توجه به آمار بسیار بالایی که این شهرستان در اعزام رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشته در برنامه های شاخص این هفته حضور پررنگ داشته باشند

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.