خراسان شمالی- جلسه ستاد هماهنگی شهر و روستاهای دوستدار کتاب خراسان شمالی با حضور مدرس حوزه کتابخوانی کشور و معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار شد.

خراسان شمالی به عنوان قطب ترویج مطالعه شناخته شده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مدرس حوزه کتابخوانی کشور در جلسه ستاد هماهنگی شهر و روستاهای دوستدار کتاب استان، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه افزود: تاکنون ٤٠ روستا در جشنواره چند سال اخیر به عنوان روستاهای برگزیده انتخاب شده اند که از این تعداد ٤ روستا مربوط به خراسان شمالی است و این امر نشان دهنده فعالیت ها و برنامه های منسجم در امرترویج فرهنگ مطالعه به شمار می رود.

سید ابوالفضل هاشمی تصریح کرد: استان خراسان شمالی با توفیق های کسب کرده در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب به عنوان یک قطب در امر ترویج فرهنگ مطالعه به همه معرفی شده است.

هاشمی، با بیان اینکه می بایست متناسب با نیاز بومی و محلی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام برداریم، افزود: باید در این راستا به عشایر هم توجه بیش از پیش شود.

وی، با بیان اینکه خراسان شمالی شهری فرهنگی است، خاطرنشان کرد: با اجرای فعالیت هایی همچون کتاب وکتابخوانی به معرفی هر چه بیشتر این استان کمک کنیم.

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، نیز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از رویکردهای اصلی این اداره کل در استان دانست.

رضا رضایی اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه و توسعه این امر را به عنوان یکی از ضرورت های اساسی در حوزه فرهنگ در دستور کار دارد.

وی حمایت از کتابفروشی ها، حمایت از مولفان و ناشران بومی، اجرای طرح فراگیر کتاب از جمله عیدانه و تابستانه کتاب، توسعه زیرساخت های مطالعه، توزیع کتاب، ساخت کتابخانه در روستاها و شهرها، برگزاری نمایشگاه های کتاب، معرفی مروجان و پیشکسوتان حوزه نشر، برگزاری کارگاه های آموزشی در قالب باشگاه های کتابخوانی و... را از اهم اقدامات و فعالیت های انجام شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم برشمرد.

رضایی، همچنین به موفقیت های کسب شده از سوی روستاهای استان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اشاره و اذعان داشت: سال گذشته روستاهای اسفیدان از توابع بجنورد و بزنج از توابع اسفراین به عنوان ١٠ روستای برتر از بین هزار و ٣٠٠ روستا برگزیده شدند که یکی از افتخارات بزرگ استان در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه است.

رضایی، تشکیل جلسات و نشست های تخصصی را به منظور ایجاد هماهنگی و بسیج کردن همه ظرفیت ها و توان افزایی را از اهم اهداف در راستای توسعه و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه ذکر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.