خراسان شمالی- در نشست خبری مدیر آموزش و پرورش بجنورد، کمبود فضای آموزشی، دو نوبته بودن مدارس، کمبود نیروی انسانی و خرید کتاب برای دانش آموزان بی بضاعت از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کمبود فضای آموزشی در بجنورد بیش از سایر نقاط استان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود اسدی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در بجنورد بیش از سایر نقاط استان است گفت: گلستان شهر بجنورد به عنوان بزرگترین مجموعه مسکن مهر استان، با کمبود فضای آموزشی رو به رو است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و افزایش تقاضای سکونت در منطقه گلستان شهر بجنورد، افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی در این محدوده، در صورت عدم تامین فضای مناسب به ناچار از کانکس استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در بجنورد بیش از ۴۸۰ کد آموزشگاهی وجود دارد که از این تعداد، ۱۹۶ آموزشگاه در ۹۸ فضای آموزشی به صورت دونوبته فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه به علت کمبود فضای آموزشی، ۴۰ درصد مدارس شهرستان بجنورد به صورت دونوبته اداره می شود گفت: البته در شهر بجنورد ۷۰ درصد مدارس ابتدایی نیز دونوبته است.

اسدی تعداد پرسنل شاغل در بجنورد را ۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶۰ درصد خانم و ۴۰ درصد آقا که حدود ۵۰ درصد در مقطع ابتدایی و سایرین در مقطع متوسطه مشغول به‌کار هستند.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص تامین کتاب برای دانش آموزان گفت: در این شهرستان یک هزار دانش‌آموز برای تأمین کتاب، لوازم التحریر و فرم مدرسه با مشکل مواجه و نیازمند کمک هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان نیازمند در دست نیست اما حدود یک هزار دانش آموز برای تامین فرم مدرسه، لوازم التحریر و کتاب با مشکل مواجه هستند که این سازمان ۵۵۰ میلیون ریال برای تامین این نیازمندی ها در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.