سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: به زودی طرح فروش اینترنتی بلیط اتوبوس اجرا خواهد شد.

طرح فروش اینترنتی بلیط اتوبوس به زودی اجرا خواهد شد

به گزارش قدس انلاین ن و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در حاشیه بازدید  از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، گردشگری و زیارتی استان، اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا با ارائه‌ی بسته‌های حمایتی، رونق کار دفاتر خدمات مسافرتی را مهیا سازیم.

وی افزود: زیارت و گردشگری به واسطه‌ی وجود مرقد مطهر و پاک امام مهربانی‌ها حضرت علی ابن موسی‌الرضا (علیه آلاف التحیه والثناء) پیشران توسعه استان است و توسعه استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز زائرین و ارتقاء فرهنگ میزبانی است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: امروز در سطح استان ۴۵۰ دفتر خدمات مسافرتی وجود دارد که بیش از ۳۸۰ دفتر آن در مشهد مقدس بوده و حدود ۵۰۰۰ نفر در قالب این دفاتر مشغول به فعالیت هستند.

حسینی ادامه داد: خراسان رضوی برای توسعه، زیارت را پیشران می‌دانند، لذا در استان "گردشگری زیارت" یک اصل است.   گرچه در کنار آن به گردشگری طبیعی، سیاحتی، و به ویژه گردشگری سلامت هم باید توجه نشان داد.

وی تصریح کرد: برای تحقق زیارت به عنوان پیشران توسعه توجه به دو اصل ضروریست اول تهیه زیرساخت‌ها؛ دوم ارتقاء فرهنگ میزبانی که در این خصوص دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بسیار نقش‌آفرین هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: ما باید حلقه‌های زنجیره‌ی خدمت از مبداء به مبداء را شناسایی و ارتقا بخشیم که یکی از آن‌ها حمل و نقل زائران و ارائه خدمت آسان به آن‌ها است که این دفاتر در این موضوع نقش کلیدی دارند.

حسینی ادامه داد: پیش‌بینی تورهای زیارتی و گردشگری برای زائران داخلی و خارجی در راستای گروهی شدن سفر به مشهد مقدس بسیار مهم و اساسی است.

وی اضافه کرد: توزیع زائران در طول سال و شکستن پیک سفر یکی از موارد بسیار مهم بوده، همچنین اجرای طرح مبداء به مبداء می‌تواند مؤثر باشد که این موضوع به ویژه در مباحث مربوط به زائران خراجی بسیار حائز اهمیت است و دفاتر در این خصوص نیز اساسی‌ترین نقش را برعهده دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: پر بار کردن اوقات غیر زیارتی زائران در قالب تورهای گردشگری طبیعی، تاریخی، استان گردی و مشهدگردی قابلیت برنامه‌ریزی دارد که دفاتر در این زمینه هم نقش خود را باید ایفا کنند.

حسینی با بیان این که وجود واسطه، دلال و کار چاق‌کن‌ها در عرصه‌های اسکان، خرید و فروش بلیط و تورهای زیارتی و گردشگری و همچنین گردشگری سلامت نباید نادیده گرفته شود، افزود: نقش دفاتر خدمات مسافرتی که دارای مجوز هستند شناسایی و معرفی اینگونه افراد و گروه‌ها به مراجع ذی‌ربط برای برخورد قانونی با آن‌هاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.