گروه طلاب تبلیغی جهادی سید الشهدا(ع) درراستای لبیک به ندای مظلومانه، هل من ناصرحضرت اباعبدالله(ع) و نیز عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی برحضور جهادی در مناطق محروم، بیش از ۱۰ سال است که در این راستا گام نهاده‌اند.

از کمک به زلزله زدگان تا حضور در بند نسوان

 مسئول برادران این گروه تبلیغی در گفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید: گروه ما طی این ۱۰ سال در مناطق تبلیغی خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان مشغول به خدمت بوده و هستند. این درحالی است که اکنون این گروه تبلیغی با استعداد بیش از ۲۰۰ مبلغ جهادی برادر و خواهرفعالیت می‌کنند.

 از تبلیغ تا فعالیت‌های عمرانی

حجت الاسلام مهدی رحمانی می‌افزاید: عمده فعالیت‌های این گروه جهادی شامل تبلیغ در مدارس درتمامی مقاطع، تبلیغ دردانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، تبلیغ درهیئات‌ مذهبی، تبلیغ دربیمارستان‌ها، خانواده‌های کمیته امداد، مراکزبهزیستی، پارک‌ها و...است.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره قالب‌های تبلیغی گروه نیزخاطرنشان می‌کند: سخنرانی و مداحی و روضه، کلاس داری، اردو و حلقه‌های معرفت، گروه هنری (نمایش، سرود، پرده خوانی، قصه‌گویی، مسابقات) دیدار، دلجویی وعیادت، مشاوره و هدایت تحصیلی و تربیتی از برنامه‌های این گروه جهادی است. همچنین فعالیت‌های عمرانی، برگزاری همایش‌های راهبردی و سیستمی و تبلیغی، آسیب شناسی فرهنگی، طرح‌های اصلاحی، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، کتاب و... از دیگر برنامه‌های گروه تبلیغی جهادی سید الشهدا(ع) است.

 سرپل ذهاب و مشکلات

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مردم زلزله زده سرپل ذهاب می‌گوید: درحال حاضردر منطقه‌ای که فاقد مسجد و هیئت است زمینی را به کمک طلاب اعزامی درگروه مان مسطح و اطراف آن را گونی زده‌ایم و هرشب جلسه مذهبی عزاداری برگزار می‌کنیم.

 آستان قدس رضوی و هدایای متبرک

وی درخصوص تأمین هزینه‌های این اردوی جهادی در دهه اول محرم گفت: معمولاً این کمک‌ها مردمی است وسازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیزبخشی از هزینه‌های اتوبوس را تقبل می‌کند و همچنین امسال هدایای متبرکه نمک، نبات و عطر را از طرف آستان قدس رضوی اهدا می‌کنیم که مردم این منطقه این هدایای متبرک از طرف آستان امام

مهربانی هاست را به چشمانشان می‌نهند.

 حضور بدون چشمداشت

همسرمسئول این گروه جهادی که این گروه را همراهی می‌کند، نیز می‌گوید: اکثرطلبه‌ها زوج هستند و با همراهی هم در این کارجهادی حضور دارند.

این بانوی حافظ قرآن می‌افزاید:مردم این منطقه هنوز نیاز به کمک مردم دارند. درست یک سال از این زلزله می‌گذرد اما هنوز مردم درگیر مشکلات ساختن منزل و مشکلات از دست دادن همه اموالشان هستند.

معصوصه صداقت پور تأکید می‌کند: در حال حاضر در سر پل ذهاب فقط وظیفه مان را کارتبلیغی و سخنرانی نمی‌بینیم بلکه هرشب شام هیئت را هم درست می‌کنیم و وظیفه جهادگر طلاب حمایت و اجرای همه جانبه مردمی است که نیاز به کمک دارد.

مسئول واحد خواهران گروه تبلیغی جهادی سید الشهدا(ع) هم در گفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید: پنج سالی است که در این گروه حضور دارم. دراین گروه جهادی همه طلاب بدون هیچ چشمداشتی در زمینه‌های مختلف حضور دارند.

رضوی کلاکوب می‌افزاید: اعضای این گروه جهادی خانم‌های طلاب در گروه سنی ۱۸ الی ۴۰ سال هستند که برخی دانش آموختگان حوزه به صورت آزاد و رسمی هستند و برخی مشغول به تحصیلند.

وی خاطرنشان می‌کند: درطی سال این گروه جهادی در مشهد کلاس‌های مختلفی برگزار می‌شود، اما دهه اول محرم هرساله اعزام به شهرهای مختلف را با اولویت‌ها در نظرداریم.

این بانوی طلبه سطح ۲ حوزه ادامه می‌دهد:در اعزام گروه جهادی کارهای تبلیغی در زمینه‌های مختلف با همکاری آموزش و پرورش در مدارس برای دانش آموزان یکی ازاولویت‌های کاری ماست.

  حضور در بند نسوان

مسئول واحد خواهران گروه جهادی سید الشهدا(ع) خاطرنشان می‌کند: دراعزام‌های این گروه جهادی در ندامتگاه‌های بانوان حضور پیدا می‌کنیم و با توجه به مشکلات افراد زندانی، درباره امید، توبه، موانع استجابت دعا و...را دنبال می‌کنیم که خوشبختانه نتایج خوبی را بعد از این گفتمان‌ها طی مراجعات بعدی دربند نسوان شاهد بودیم.

 عیادت در بیمارستان

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی می‌گوید: هرساله این گروه جهادی اقدام به دیدار وعیادت ازخانم هایی که تازه فرزندشان به دنیا آمده است، می‌روند و در خصوص مباحث اخلاقی چون نام نیکو گذاشتن برای فرزند و احکام بانوان بیان می‌شود وهمچنین طلاب مرد این گروه جهادی نیز به عیادت مردان دربیمارستان‌ها می‌روند و یک گروه وظیفه دیداراز پدرو مادرهای سرای سالمندان را دربرنامه دارند. وی در انتها خاطر نشان می‌کند: در حال حاضر گروه جهادی ما در بندرعباس مستقر و طی سنوات گذشته همه برنامه‌های این گروه جهادی را در دهه اول محرم انجام خواهد داد.

منبع: روزنامه قدس

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.