فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش طی نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های ارتش در خراسان رضوی در این هفته پرداخت.

بلوار نماز باز نبوده که ارتش آن را مسدود کند

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان گفت: دفاع مقدس باعث تثبیت اقتدار نظام شد و انقلاب را بیمه کرد به گونه ای که امروز دشمنان توان مقابله نظامی و جنگ سخت علیه ایران اسلامی را ندارند.

وی اظهارداشت: شعار مراسم دفاع مقدس امسال «ما توانستیم» است که برگرفته از تجربیات نیروهای مسلح از آغاز انقلاب تاکنون است. وی با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۳۱ شهریور ماه در همه شهرهای استان برگزار می‌شود، افزود: در شهرهایی که یگان های ارتش مستقر نیستند، نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران رژه خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه ارتش از نیروهای اصلی دفاع از تمامیت ارضی انقلاب اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و چه در وقایع کردستان و گنبد بوده است، یادآور شد: در وقایع کردستان و همچنین گنبد که بنده شخصاً حضور داشتم و در آنجا زندگی می‌کردم، شاهد صحنه‌های پر افتخار و حماسه‌آفرینی از مجاهدت و دفاع ارتشیان بودم که وقتی آن‌ها را مرور می‌کنم، بزرگی و عظمت آن ایام در ذهنم تداعی می‌شود.

فرمانده قرارگاه نیروی زمینی ارتش در شمال شرق با بیان اینکه روز اولی که صدام به کشور ما تجاوز کرد، هرگز تصور پاسخ کوبنده از جانب ما را نداشت، اظهارکرد: در روز اول جنگ تحمیلی، نیروهای ارتش با حمله ۱۴۰فروند هواپیمای شکاری بمب افکن به عمق خاک عراق، ضربه سنگینی به صدام زدند که در تاریخ پرحماسه جنگ تحمیلی ثبت شد.   همچنین به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از این نشست خبری درخصوص اراضی آبشار دو و بلوار نماز گفت: بلوار نماز باز نبوده که ارتش آن را مسدود کند.

وی اضافه کرد: آبشار دو در سال ۹۰ در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده بوده، اما در سال ۹۲ اعلام شد که مورد تأیید نیست و وارد کمیسیون ماده ۵ شد، اما این قضیه دیگر ربطی به ما ندارد و باید در شورای عالی شهرسازی کشور تصویب شود.

امیر آذریان بیان کرد: ما در سال ۹۵ خیابان بلوار شهدای ارتش را باز کردیم و در حالی که با شهرداری در این خصوص همکاری می کردیم، بازرسی استان اعلام کرد که این امر مصوبه شورای عالی شهرسازی را ندارد، بنابراین باید خیابان را بست. یعنی در حال حاضر بلوار شهدای ارتش به صورت غیرقانونی باز است و به ما دستور داده‌اند که آن را ببندیم، اما من به خاطر مردم، این دستور را اجرا نکردم. اکنون اگر در این مسیر اتفاقی بیفتد، پلیس راهور آن را نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: عده‌ای قصد کارشکنی دارند و بیان می‌کنند که پادگان را به دست ما بدهید. ما یک متر زمین را نمی‌توانیم بدون دستور مقام معظم رهبری به کسی بدهیم. ۳۰۰ نفر از پرسنل ما در پایین‌ترین درجات که بالاترین آن سرگرد است، ۷۲ میلیون پول پرداخت کردند و شهرداری ۵ میلیارد پول برای ۳۰۰ واحد گرفته است.

 یک اشتباه هم نداشتیم

آذریان عنوان کرد: از ستاد کل به استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری دستور داده شده که پادگان لشکر ۷۷ جابه جا شده و از شهر خارج شود. ما نیز اطاعت کردیم و زمینی را در بیابانی دیدیم و دستور دادند که این زمین را به ارتش بدهید اما ندادند. ما این زمین را خریدیم، پادگان را ساختیم و تیپ خود را در آنجا مستقر کردیم. مقام معظم رهبری فرمودند که از انتفاع این پادگان یک پادگان بسازید.

وی عنوان کرد: یک ریال از انتفاع آن به ارتش نرسیده است. ما کارهای خود را درست انجام دادیم و یک اشتباه هم نداشتیم. اکنون که این موضوع به کشور رسیده، من نمی‌توانم در این مورد تصمیم بگیرم. در صورتی که این موضوع در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی تصویب شود، ما بلافاصله بلوار را باز می‌کنیم.

منبع: روزنامه قدس

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.