عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه سفارتخانه‌های ایران باید به قطب اقتصادی در سراسر جهان تبدیل شوند، گفت: متاسفانه وزارت خارجه از نمایندگی‌های خود پشتیبانی نمی‌کند.

سفارتخانه‌های ایران باید به قطب اقتصادی در سراسر جهان تبدیل شوند/ متأسفانه الگوی وزیر و معاونانش چارچوب وزارت خارجه آمریکا است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، جواد کریمی قدوسی در خصوص اداره برخی از سفارتخانه‌ها بدون سفیر و عملکرد وزارت امور خارجه در مدیریت سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور، گفت: وزارت امور خارجه در شرایط تحریمی باید در مورد اداره برخی از سفارتخانه‌ها چون سفارت ایران در چین و هند بدون سفیر پاسخگو باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارت امور خارجه دو سال گذشته در نبردهای داعش سفیر ایران در سوریه را به بهانه اتمام دوره خدمت به کشور برگرداند و چندین ماه متوالی این سفارتخانه بدون سفیر اداره شد.

انتقاد از تمرکز وزارت خارجه بر روی روابط با اروپایی‌ها

وی افزود: وزارت امور خارجه باید در مجلس حاضر و در مورد این اقدامات به نمایندگان توضیح دهد، متاسفانه وضعیت ایران در کشورهای منطقه و هم‌مرز و جریان مقاومت ضعیف اما وزیر مدام در سفر به کشورهای اروپایی است و همه مذاکرات هسته‌ای و برجام را در اروپا انجام می‌دهند.

کریمی قدوسی در ادامه یادآور شد: وزارت امور خارجه در دولت دوازدهم ساختار وزارتخانه را به هم ریخته است، متاسفانه الگوی وزیر و سایر معاونانش چارچوب وزارت خارجه آمریکا است و جان کری نقش اساسی در این زمینه دارد.

تغییر ساختار وزارت خارجه به بهانه توسعه اقتصادی از مسیر دیپلماسی

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توجیه وزارت خارجه برای تغییر این چارچوب و ساختار وزارت امور خارجه، توسعه اقتصادی از مسیر دیپلماسی است حال آنکه کشورهای مهمی چون چین و هند ماه‌ها بدون سفیر اداره می‌شود.

وزارت امور خارجه پیش از اتمام دوره سفرا باید استعلام‌های لازم و تاییدات مورد نیاز برای انتصاب سفیر جدید را انجام دهند، حال آنکه سفارتخانه‌های ایران باید به قطبی برای توسعه اقتصادی در سراسر جهان تبدیل شوند اما وزارت امور خارجه از نمایندگی‌های خود نمی‌تواند پشتیبانی کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.