مسئول بخش اورژانس بیمارستان رضوی از خدمات‌دهی به حدود ۳۰ هزار بیمار به صورت سالانه در اورژانس بیمارستان رضوی خبر داد.

خدمات‌دهی به حدود ۳۰ هزار بیمار در اورژانس بیمارستان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید علی‌اکبر خادمی مسئول بخش اورژانس بیمارستان رضوی به مناسبت سالروز تأسیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی گفت: طب اورژانس در ایران از سال ۱۳۸۰ به عنوان رشته‌ای ویژه تأسیس شده و از سال ۱۳۸۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آغاز به پذیرش دانشجو در این رشته تخصصی کرد و از سال ۱۳۹۲، متخصصان فارغ‌التحصیل در این رشته به شهرهای مختلف استان خراسان رضوی اعزام شدند.
وی با بیان اینکه این رشته تخصصی در دنیا حدود ۴۵ سال و در ایران ۱۷ سال سابقه دارد، افزود: بخش اورژانس بیمارستان رضوی هم‌زمان با تأسیس بیمارستان رضوی فعالیت خود را آغاز کرده و از سال ۱۳۹۳ نیز طب اورژانس در این مرکز درمانی پایه‌گذاری شده و این بخش به صورت گروهی با همکاری بخش‌های مختلف و دریافت مشاوره از پزشکان متخصص و عمومی مدیریت می‌شود.
مسئول بخش اورژانس بیمارستان رضوی گفت: این مرکز سالانه به حدود ۳۰ هزار بیمار خدمات درمانی ارائه می‌دهد.
دکتر خادمی اظهار کرد: در حال حاضر، ۱۰ متخصص طب اورژانس، ۱۰ تا ۱۵ پزشک عمومی در بخش تریاژ، ۴۰ پرستار و ۲۶ کمک‌پرستار در این بخش فعال هستند که همگی دوره‌های تریاژ، دوره‌های آموزشی و بازآموزی اقدامات احیاء پایه و احیاء پیشرفته و نیز اقدامات احیاء پیشرفته برای مصدومین ترافیکی و سوانح را گذرانده و در این زمینه‌ها آمادگی ارائه خدمات ویژه را دارند.
این متخصص طب اورژانس گفت: هم‌چنین در حال حاضر، در بخش اورژانس بیمارستان رضوی ۱۴ تخت فعال، یک تخت CPR و یک تخت ایزوله تنفسی برای بیماران در اختیار است و در حال گسترش تخت‌های این بخش هستیم.
دکتر خادمی تصریح کرد: مراجعان به بخش اورژانس بیمارستان رضوی در بدو ورود، به بخش تریاژ منتقل، سطح‌بندی و علائم حیاتی آن‌ها دریافت و ویزیت‌های اولیه توسط پزشکان عمومی مستقر در اتاق تریاژ انجام می‌شود و برخی از مراجعان که سطوح تریاژ ۱ و ۲ و ۳ را داشته باشند پس از اینکه به داخل بخش اورژانس راهنمایی شده و خدمات لازم را دریافت می‌کنند، تا ۶ ساعت به صورت موقت بستری شده و پس از آن تعیین تکلیف می‌شوند. بیماران سطوح ۴ و ۵ که هوشیار هستند خدمات سرپایی را در بخش تریاژ دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: در صورت نیاز هر کدام از مراجعان به مراقبت‌های بیشتر، به سرویس‌های مختلف قلب و عروق، تنفس، گوارش، سوانح و... در بیمارستان رضوی منتقل می‌شوند تا از خدمات تخصصی‌تر و مراقبت‌های ویژه بهره‌مند شوند.
دکتر خادمی تأکید کرد: درباره بیماران بستری نگرش آموزش به بیمار و خانواده آن‌ها را در اورژانس بیمارستان رضوی در نظر داریم. این آموزش‌ها یا به صورت مستقیم توسط پزشک طب اورژانس یا به صورت غیرمستقیم از طریق ارائه بروشور آموزشی انواع بیماری‌ها به بیمار و خانواده وی صورت می‌گیرد.

منبع: آستان نیوز
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.